kapat

24.09.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Sabah Künye
Ata Yatirim
Sofra
pandora
Bizim City
Sizinkiler
Rehber
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Çin'de lahmacun satacak
Teba'nın 68 yaşındaki patronu Teoman Baygan, McDonalds mucizesinden esinlenerek, geleneksel Güneydoğu mutfağını fast-food zincirine dönüştürecek

1967 yılında kurduğu Teba ile ısıtma, soğutma ve klimayı dünyanın dört bir yanına ihraç eden ve ABD ve Çin'de klima tesisi kuran Teoman Baygan, hayalindeki yatırımı 68 yaşında gerçekleştiriyor. Bugüne kadar pişirme cihazlarıyla isim yapan Baygan, ilkini Çin'de açacağı fast-food zinciri ile Güneydoğu mutfağını "hızlı yemek" haline getirecek.

Zincirin ilk halkasını 16 milyon nüfuslu Shanghai'da kuracak olan Baygan, fikrin doğuşunu şöyle anlatıyor:

"Ben insanlara ikram etmeyi severim. Teba'nın ikramı ünlüdür. İzmir'deki fabrikamızda çok güzel bir mutfağımız var. Dışarıdan yemek almayız, 1300 çalışanımız kendi aşçımızın yemekleriyle doyar. Çok iyi aşçılarımız var ve bizimle iş için görüşecek kişiler randevularını yemek saatine denk getirmeye çalışır. İnsanın bulunduğu yerde yemek asla tükenmeyecek bir konu. Ben ABD'de de bulundum, Houston'da kızım vardı, 5 yıl gittim geldim, restoran hayatını biliyorum. Bizim Güneydoğu Anadolu mutfağımız Meksika mutfağına çok benzer. ABD'de her yerde Meksika restoranı vardır. Orada Güneydoğu Anadolu zinciri kursanız kimse yadırgamaz."

Bizi tanıyorlar
Baygan, "Teba, orijini Türkiye olan uluslararası bir grup. O nedenle yeni bir alana girmekten o kadar ürkmüyorum. İki kızım da artık işin başında. Ben hayalimdeki işi yapabilirim. Yaşım 68 ama benim için hayat daha yeni başlıyor" diyor.

"Lahmacun, içli köfte, döner ve gözleme ilgi görecek ürünler" diyen Baygan, "Bölgelerin damak tadına dikkat etmek gerek. Çin'deki müessesede 5-6 adamım var, bu tür çalışmalar içine girmiş insanlarla toplantılar yapıyorlar. Malzeme de çok önemli. Güneydoğu mutfağını biraz modernize etmek şart. İmam bayıldıyı imamın bayılacağı şekilde yaparsak kimse yemez" diyor.

Çin'e kendi aşçısını yollamayı düşünen Teoman Baygan, McDonals'ı bir Amerikan mucizesi olarak tanımlayarak, "Teba da mucizeler yaratan bir müessesedir. Niçin bir McDonalds da biz yaratmayalım?" diye konuşuyor.

Uzakdoğu'yu fırınla tanıştırdı
Dünyanın 80'den fazla ülkesinde milyonlarca aileye ulaşan Teba uluslararası ticaretteki başarısını, yurtiçinde de Teba markasını güçlendirmeye ağırlık vererek sürdürmeyi hedefliyor. Teknolojik üstünlüğünü, internetten satış, açık artırma ve değiş tokuş gibi pazarlama teknikleri ile birleştiren Teba, Amerika, Avrupa, Asya, Afrika ve Okyanusya'da ürünleriyle tüketicilere ulaşıyor. Teba, henüz keşfedilmemiş dev bir dünya pazarında, Çin'deki ofisi aracığıyla, Teba markasını ev eşyaları arasına sokmayı amaçlıyor. Teba, Batılı tipi yaşamın yayıldığı büyük şehirlerde, Çin'e özel üretilen fırınların yanı sıra, ısıtma-soğutma ve klima cihazlarının satış, pazarlama ve servisini de yapıyor. Teoman Baygan, "Fırın Çin'e çok yabancı. Onlar yemeklerini çukur tavalarda ve yüksek ateşte pişiriyor. Ancak zenginler yavaş yavaş fırına ilgi duymaya başladı. Kimi mutfağına koyuyor, kullanmayı bilmeyen de misafir odasına"diyor. Baygan beş kıtada oluşturduğu altyapının üzerine fast food zincirlerini oturtmanın zor olmayacağına inanıyor.

Esen PİŞİRİCİ


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır