Yılsonu abone hedefini 1.5 milyon olarak belirleyen A-Tel, yeni "muhabbet" ürünlerini devreye sokuyor. Medya Holding iştiraki olan A-Tel'in Genel Müdürü Bülent Çavuşoğlu, ile yeni dönemdeki hedefleri konuştuk.
* Kaç aboneye satış gerçekleştirdiniz?
A-Tel'in abone sayısı 1 milyon 50 bin kişi. Ama buna kampanyalara katılarak paralarını ödeyen 400 bin civarındaki abone de eklenince, rakam 1.5 milyonu buluyor.
* Tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına yönelik ürün çeşitlendirmesine gidecek misiniz?
Ürünlerin değişik paketlerle tüketiciyle buluşması mümkün. Farklı markalardaki telefonlara, değişik tarife ve fiyatlandırma usulleri düşünüyoruz.
* Operatör olmadığınız halde, geldiğiniz noktayı, Avrupa ve Türkiye ölçeğinde kıyaslar mısınız?
Biz operatör değiliz. Sistemimizin Turkcell'e kazandırdığı abone sayısına bakacak olursak, operatör anlamında uzun süredir faaliyet gösterenlerin bile bu performansı sergileyemedikleri ortaya çıkar. Avrupa ölçeğinde ise ön ödemeli abonelerin pazarda, Fransa'da yüzde 32, İtalya'da yüzde 72, Portekiz'de yüzde 81'lik bir yer tuttuğu görülüyor. Hedefimiz, Türkiye'de de bu rakamlara ulaşmak.
* İŞ-TİM'le birlikte rekabet nasıl şekillenecek?
İŞ-TİM'in ortağı Telecom Italia'nın tüketici profilinin yüzde 80-90'ını ön ödemeli aboneler oluşturuyor. Türkiye pazarı yakında korkunç bir rekabete sahne olacak. Bu noktada Turkcell'in bir parça sigortası görevini üstlenmiş oluyoruz. Bu rekabette A-Tel, bir adım öne çıkacak. Biz rekabete hazırız.
Nur ÖZTÜRK İLK