Anadolu sanayicisi, iki makina ve bir tezgahla 'ne olursa olsun üretim' değil, pazar koşullarına uygun üretim yapmaya yöneldi. Yeni ekonomi ile birlikte internet üzerinden ihale alma, fiyat oluşturma ve sipariş gibi kavramlar, Anadolu'daki sanayicinin de gündeminde yer almaya başladı.
Artık Anadolulu sanayici, Türkiye'nin dev holdingleriyle adeta yarışır halde. Eskiden olduğu gibi bir tezgah, bir şirketle sanayiciliğe soyunmayı çoktan terkeden Anadolulu sanayici, büyük şehirlerdeki meslekdaşlarının aksine yatırımlarına ara vermiş bir görüntü çizmiyor. Sadece, eski ve klasik yatırımlar yerine küçük ama verimi yüksek yatırımları tercih ediyorlar. Sanayiciler, global odaklı müşterinin isteği ne göre ürettikleri ürünleri, teknolojinin sunduğu internet üzerinden tüm dünyaya satıyor.
Leyla ŞEN