|
Sabancı silip süpürecek
Sabancı, Sharp'tan sonra Amerikan Hoover ve Fransız Thomson'un ürünlerini ithal ederek beyaz ve elektronik eşya zinciri kurdu
Japon Sharp ile beyaz ve elektronik eşya sektöründe faaliyet göstermeye başlayan Sabancı Holding, Amerikan Hoover ve Fransız Thomson'la da anlaşarak pazardaki iddiasını artırdı. Kurduğu 'Direct Shop'larla beyaz ve elektronik eşyada bir 'marketler zinciri' oluşturmayı hedefleyen Sabancı Holding, bu konudaki perakende zincirini Pilsa bünyesinden çıkararak Teknosa adı ile kurduğu ayrı bir şirketle bağımsız olarak yürütecek.
ÜÇ İTHAL ÜRÜN
Birçok alanda Koç Holding'in en büyük rakibi olan Sabancı, Sharp'tan sonra Amerikan Hoover ve Fransız Thomson markalı ürünleri de satış ağına katarak beyaz eşya sektöründe genişleme stratejisi izliyor. Hoover ve Thomson'la yapılan distribütörlük anlaşması ile Haziran'da ürünlerin ithalatına başlandığını belirten Pilsa Beyaz Eşya Ürün Sorumlusu Zümrüt Gözmeral, Temmuz'da ürünlerin bayilere dağıtımını tamamladıklarını ve aktif olarak satışa başladıklarını belirtti.
Türkiye'de elektrik süpürgesi ile tanınan Hoover'in çamaşır ve bulaşık makinelerinin de satışa sunulduğunu dile getiren Gözmeral, bu ürünlerde Sharp'ı tercih etmediklerini belirtti. Gözmeral, bunun nedenini şöyle açıkladı:
TEKNOSA KURULDU
"Çok markalı bir yönetim anlayışı oluşturduk. Çünkü Sharp, Japonlar'ın tarzına uygun olarak üstten yüklemeli çamaşır makinesi üretiyor. Bu tarz çamaşır makineleri Türk tüketicisinin kullanım tarzına uygun değil. Biz de Sharp'tan önden yüklemeli makine istedik. Ancak bu konuda anlaşma sağlayamayınca yeni bir üretici aramak durumunda kaldık."
Pilsa bünyesinde faaliyet gösteren grubun yeni distribütörlüklerle daha da büyüdüğünü, bu nedenle beyaz ve elektronik eşya faaliyetleri için yeni bir şirkete ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Özmeral, yeni yapılanmayı şöyle anlattı:
"Bu amaca yönelik olarak Teknosa adında bir şirket kuruldu. Beyaz ve elektronik eşya sektöründeki hedeflerimizi daha rahat gerçekleştirmek için böyle bir yeniden yapılanma düşünüldü. Şu anda kadar 27 Direct Shop ve 400'ü aşkın bayimizle hizmet veriyoruz. Hem Direct Shop'larda hem bayiliklerimizde artış olacak" dedi.
Özmeral, Ekim'den itibaren de bütün hizmetlerin bu şirket üzerinden verilmeye başlanacağını dile getirdi.
RAKİP, ARÇELİK VE BOSCH
SEKTÖRDE çok güçlü firmaların bulunduğunu ve kıran kırana bir mücadele olduğunu ifade eden Zümrüt Gözmeral, "Biz de bu konuda iddialıyız. Eylül'le birlikte çok yoğun bir reklam kampanyasına başlayacağız. 'Eskisini getir yenisini götür' ya da 'bir ürün alan üzerine bir miktar daha verip başka bir ürünü de alabilir' gibi uygulamalarımız olacak. Direct Shop'larda Amerikan Express kartına özel uygulamalarımız var. Ayrıca ürünlerimiz Advantage ve Anadolu Tüketici Finansmanı kapsamında. Bunlar, tüketici için geniş imkanlar sağlıyor. Fiyatlarımız da Arçelik ve Bosch ile ortalama aynı. Zaten rakibimiz de Bosch ve Arçelik" diye konuştu.
Leyla ŞEN
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|