Kimi markalara olan tutku, bazen hiç bir nedenle açıklanamayacak kadar güçlü hale gelince, markanın eskisi de para ediyor. Dünyanın en değerli 10 ürünü arasında sıralanan ve Türkiye'de son yıllarda popülerliği iyiden iyiye artan Rolex saatlerin ikinci el piyasası da oluştu. Türkiye distribütörlüğünü OTAP A.Ş'nin yaptığı Rolex, sınırlı sayıda bayilik verilerek satılırken, Kapalıçarşı'da bir dükkan, Rolex'ini yenilemek isteyenlerin sattığı saatlerle markayla ilk kez tanışmak isteyenleri, üstelik de yarı fiyatına buluşturuyor.
Mağaza fiyatları 2 bin-20 bin dolar arasında değişen, pırlanta bezeli olanların ise taşlar nedeniyle liste fiyatıyla değil "özel" fiyat ile satıldığı Rolex'ler, özellikle sanayici ve borsacılar tarafından tercih ediliyor. OTAP Mağazalar Koordinatörü Yalçın Okan, "Bizim satışlarımızı ne ekonomik kriz etkiler, ne de deprem" diyerek müşterisini de tarif ediyor: "Bu markayı almak için gelenler mutlaka Rolex'i tanıyor. Özellikle 18 yaş, evlilik ve doğum hediyesi olarak tercih ediliyor. Çünkü yıllarca ölmüyor."
Kapalıçarşı Kalpakçılar Caddesi'ndeki dükkanında Rolex'in "ikinci el"lerini satan Hikmet Deneyici, "Yenilemek için satıyorlar. Biz de cilalayıp yenisinin yarı fiyatına satıyoruz" diyor. Çelik-altın karışımı Rolex'ler 2-4 bin dolar arası, pırlantalı olanlar da 8 bin 500- 9 bin dolar arasında satılıyor.
*1927 yılında Manş Denizi'ni ilk kez geçen bayan yüzücünün kolunda Rolex Oyster bulunuyordu.
* Rolex, 1945 yılında saatlerde kronometre uygulamasına başladı. Aynı yıl saatlerde ilk kez tarih kullanıldı.
* Rolex'in safir camı sadece elmas ve pırlanta ile çizilebiliyor.
* Sıcak ve soğuktan etkilenmiyor. Kayakta da saunada da kullanılabiliyor.
*Tek bir camı 20 günde üretiliyor.
* Her Rolex 8 ayrı testten geçiriliyor.
Esen PİŞİRİCİ