|
Havada kriz yayılıyor
Hava trafik kontrolörleri "Turizmi baltalamak, havada iki uçağın çarpışmasından daha iyidir" dedi
Atatürk ve Antalya Havalimanı'nda hava trafik kontrolörlerinin başlattığı "iş yavaşlatma" eylemi diğer havalimanlarına da sıçramaya başladı. Dün, Dalaman ve Adnan Menderes havalimanlarında da uçaklar rötarlı iniş-kalkış yaparken eyleme bugünden itibaren tüm Türkiye'deki havalimanlarında çalışan hava trafik kontrolörlerinin katılacağı öne sürüldü.
"VATAN HAİNİ DEĞİLİZ"
Adının açıklanmasını istemeyen İstanbul Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde görevli bir kontrolör, dünyanın en stresli işlerinden birini yaptıklarını belirterek "Uluslararası havacılık kurallarına göre, 1 saat içerisinde 30 uçağa kalkış-iniş izni verebiliriz. İnisiyatif kullanmamız halinde bu rakam biraz daha artabilir. Ancak biz inisiyatif kullanacak durumda değiliz. Çünkü hem az ücret alıyoruz hem de bekçi statüsünde gösteriliyoruz. Bu da sağlıklı karar vermemizi engelliyor. Biz vatan haini değiliz. Turizmi baltalamak, havada iki uçağın çarpışmasından daha iyidir" dedi.
"HAKLARINI KULLANIYORLAR"
DHMİ Genel Müdürü Mahmut Tekin hava trafik kontrolörlerinin görevinin hayati önem taşıdığını ama meslek skalasındaki yerlerinden rahatsız oldukları için de inisiyatif kullanmadıklarını ifade etti. Tekin, "Trafiğinin yoğun olduğu yerlerde riske girmek istemeyen hava trafik kontrolörlerinin inisiyatif kullanmama hakları vardır" diye konuştu.
KRİZ, MASRAFI ARTIRDI
Hava trafik kontrolörlerinin yaptığı eylem nedeniyle uçaklar kimi zaman 1 saat havada kalıyor. Yetkililer, uçakların tükettiği yakıt miktarının uçağın büyüklüğüne ve yere yakınlığına bağlı olarak değiştiğini belirtiyor. İniş yapmak için 1 saat havada kalan bir uçak ise yaklaşık 700-800 litre jet A-1 yakıtı sarfediyor. Bu durumda bir uçağın bir saatlik yakıt masrafı ise 1000 dolara yaklaşıyor. (Yaklaşık 650 milyon TL.)
Alper URUŞ - Bülent GÜNAL
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|