Türkiye'nin önde gelen holdingleri, yabancıların bundan on yıl önce tohumlarını attıkları ve bugün meyvelerini topladıkları strateji değişimini iki yıla sığdırmaya çalışıyor. Değişim ihtiyacını ekonomik yapının değişmesine paralel olarak ortaya çıkan yeni yatırım alanlarındaki boş pazarlar daha da tetikledi. Hemen her alana yayıldıkları için hareket kabiliyetlerini kaybeden gruplar, sadeleşerek gelişen sektörlere geçişi hızlandırmaya çalışıyorlar.
Değişimin sinyalleri geçen yıl görülmeye başladı. Holdingler önce içerideki personel yapılanmasını tamamlamaya çalıştıla, yeni bölümler kurarak değişimi desteklediler. Türkiye'nin değişen koşullarını da dikkate alan özel sektör, umutlarını yeni iş geliştirme ve stratejik planlama gruplarının performansına bağladı.
Holdingler bu yıl da bünyelerindeki işe yaramaz şirketleri ayıklamaya başladılar. Birbirine yakın konularda faaliyet gösteren şirketler birleştirildi. Yeni alanlar için yeni şirketler kuruldu. Holding ve gruplar, sadeleşme programlarını uygularken genellikle en iyi bildikleri alanlarda kalmayı tercih ediyor. Bu arada eski cazibesini yitiren tekstil gibi emek yoğun sektörler yerini teknoloji ağırlıklı sektörlere bırakıyor.
Mete TANSU-Leyla ŞEN