|
AHMET VARDAR(avardar@sabah.com.tr
)
|
Ankara otobüs garını kim düzeltecek?
Aslında bütün büyük şehirlerimizde otobüs terminallerinin durumu berbat!... Hemen hergün buralardan şikayetler geliyor. Ama Ankara'dan gelen şikayet çok ilgimi çekti. Ankara'daki otobüs terminaline yolu düşenler, büyük puntolar ile her köşeye asılı duran panolarda "Yüksek sesle çığırtkanlık yapan ve sizi rahatsız eden kişilere inanmayın. Komisyonculara itibar etmeyin" yazılarını görürler. Dolayısıyla da oranın yöneticilerinin insanları, özellikle buradan gelip, giden yolcuları ne kadar düşündükleri pek belli... Allahları var, bu kadarını da düşünmek iyi, ya hiçbir şey yazmasalardı, ya milleti uyarmasalar dı ne olurdu vatandaşın hali...
Akıllı olmak başka şey... Akıllı insanlara herkes hayranlık duyar. Doğrusu çok zekice bir uyarı... Sen her türlü rezaleti serbest bırak, sonrada panolara yazı yazarak, vatandaşı uyar. Böylesi de hiç görülmemiş... Terminale girer girmez, bir yandan o yazıları okuyorsunuz, bir yandan da kulağınızın zarını patlatırcasına bağıran çığırtkanları dinliyorsunuz. Peşinize takılan o çığırtkanlar, "İzmir, Tokat, Antalya, Diyarbakır..." diye bağıracaklar ama siz panolardaki yazıları dikkate aldığınızdan aldırmayacaksınız. Çünkü işletme görevlileri öyle istiyor.
A akıllı işletme görevlileri, vatandaşı böyle panolarla uyarmayı biliyorsunuz da, bu kabil kişileri otobüs terminallerine sokmamak için tedbir alıp, uygulamayı bilmiyor musunuz?... Müşterilerinize üst seviyede hizmet vermek göreviniz değil mi?... Bu otobüs terminalleri ne zaman çağdaş bir hizmet sunacak?... Doğrusu koskoca Türkiye'nin, koskoca Başkenti Ankara'da böyle bir otobüs terminali olmasından üzüntü duyuyorum. Tabii hiçbir Devlet büyüğü, hiçbir kodaman otobüse binip de bir yere gitmiyor ki... Hepsini altında lüks arabalar, uçaklar, helikopterler olduğu için işin pek farkında değiller. Ama vatandaşımız bu yüzden parası ile rezil olmaya devam ediyor. Bakalım bundan sonra yöneticiler düzeltme yoluna gidecekler mi?...
Araban mı var, derdin var...
Adam 98 model Woswagen-Passat sahibi... Aracını yaklaşık 1 ay önce ön kaput ve ön cam değişimi için Metal Oto yetkili servisine bıraktı. Aldıktan sonra ise, daha ilk yağmur yağışında araç su aldı. Tekrar servise gidip, sebebini sordu. Baktılar, incelediler, suyun içeriye girme sebebi olarak; ön bölümde bulunan su tahliye deliklerinin tıkalı olmasını gösterdiler. Yaklaşık 1 milyar değerinde bir elektronik maddi hasar meydana geldiği anlaşıldı ama kabahatli arabanın sahibi idi...
Pekiyi bu adam 2 yıldır bu arabayı kullanıyordu da, neden böyle bir sorunla karşılaşmamıştı?...Tahliye delikleri servisten çıktıktan sonra mı tıkandı?... Woswagen Doğuş Grubunun Diyalog Servisi ile diyalog kurmakta mümkün değil. Çok merak ediyorum; bu olay Almanya'da veya dünyanın başka bir ülkesinde olsaydı, müşteriye aynı cevap mı verilecekti?... Yoksa Türkiye'ye mahsus bir uygulama mı?... Bir bilen varsa bana söylesin...
|
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|