|
GAP, Türkiye'den 220 milyon $'lık alım yapacak
ABD'nin ünlü spor markası GAP, piyasa koşulları uygun olduğu sürece Türkiye'den mal almayı sürdüreceğini açıkladı
SPOR giyimde dünya lideri ABD'li GAP, 14 yıldır sürdürdüğü Türkiye'den satın alma faaliyetlerine piyasa koşulları uygun olduğu sürece devam edeceğini açıkladı. Türkiye'nin GAP için önemli bir pazar olduğunu ifade eden GAP Türkiye ofisi Genel Müdürü Günsan Çetin, "GAP, Türkiye ihracatında piyasa koşullarına bağlı olarak her yıl yüzde 20 artış planlıyor. Türkiye ofisi olarak 2000 yılında 165 milyon USD konfeksiyon ürünü ve 55 milyon USD kumaş ihracatı yapacağız"dedi.
Çetin, GAP'in her zaman yeni ürün arayışında olduğuna dikkat çekerken, bu yıl mayo ve fantazi gece elbisesi gibi yeni ürünlerlerle ürün yelpazesini genişlettiklerini ifade etti.
Yeşim Tekstil GAP'a üretecek
Türkiye'den, GAP, Banana Republic ve Old Navy olarak üç ayrı markası için dokuma pantolon, şort, gömlek, triko, tişört, iç çamaşırı ve çeşitli ev aksesuarları satın alan GAP Inc'in en önemli üreticilerinden biri Yeşim Tekstil. Toplam ihracatının yüzde 16'sını GAP Inc'e gerçekleştiren Yeşim Tekstil, bu yıl sonuna kadar şirkete 25 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirecek. 1995 yılından bu yana GAP için üretim yaptıklarını ifade eden Yeşim Tekstil Genel Müdürü Şenol Şankaya, "GAP en iyi müşterilerimizden biri. Uzun zamandır firma ile çalışıyoruz ve işbirliğimizin devam etmesi için ilişkilerimizi sıkı tutuyoruz" dedi.Mensa GAP'ın fasoncusu
GAP, Mensa Mensucat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile de yeni ihracat bağlantıları gerçekleştirdiğini açıkladı. Mensa Mensucat'tan Borsa'ya gönderilen açıklamaya göre, GAP firması için Türkiye'de ilk kez polyamid/pamuk karışımlı Lycralı kumaş üretilecek. İleri teknoloji isteyen kumaşın GAP tarafından anahtar ürün olarak seçildiği belirtilen açıklamada, başlangıç aşamasında 600 bin metrelik kumaş bağlantısının sözkonusu olduğu kaydedildi.
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|