kapat

11.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber Ýndeksi
Yazarlar
Günün Ýçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Ýstanbul
Ýþte Ýnsan
Astroloji
Reklam
Sarý Sayfalar
Arþiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGÝ BASIM YAYINCILIK SANAYÝ VE TÝCARET A.Þ.
CAN ATAKLI(ataklic@sabah.com.tr )


ÝETT otobüsleri plakasýz

Ýstanbul caddelerinde pek çok ÝETT otobüsü plakasýz geziyor. Bu da özellikle kaza olduðunda sorun yaratýyor. ÝETT Genel Müdürü Nevzat Pakdil'le konuþtum. Hem bu konuda hem de baþka konularda sorular sordum.

Neden birçok otobüs plakasýz?

- Bu yeni deðil, Nurettin Sözen döneminden kalma?

Anladým da, neden plakasýz?

- Alýndýðý sýrada gümrük vergisini ödeyecek para bulunamamýþ.

Ne kadar bu para?

- O dönemde 52 milyar lira tutuyor?

Böyle kaç otobüs var?

- 1200 otobüs kapý numarasýyla sefer yapýyor.

Trafik sigortasý da yok deðil mi?

- Hayýr trafik sigortalarý var, ama ruhsat yok.

Kaza olduðunda sorun çýkýyor?

- Evet maalesef, ama çoðunu çözüyoruz.

Plakasýz otobüsler daha ne kadar kalacak?

- Bunu halletmek için çalýþýyoruz, ama bürokrasisi uzuyor.

Yeni alýnanlarda durum ne?

- Yeni otobüsler yerli Mercedes, onlar plakalý.

Þu anda kaç otobüs var?

- Yenilerle birlikte 2600.

Kaç otobüs hattý var?

- 543 hatta ÝETT otobüsü çalýþýyor.

Halk otobüslerinin sayýsý nedir?

- 1160

ÝETT sürücülerinden çok þikayet var.

- Nasýl þikayetler?

Çoðu sakal traþý olmuyor, giysiler de kötü.

- Kýsa süre sonra yazlýk giysiler daðýtýlacak. Ayrýca denetim yapýlýyor.

Ama baþarýlý deðil galiba?

- Evet ama sýklaþtýrýyoruz, ayrýca hepimiz Ýstanbul'da seyir halindeyken yanýmýzdan geçen otobüslere bakýyoruz, aksi bir þey görürsek gereðini yapýyoruz.

Kaç kiþi ÝETT otobüsünü kullanýyor?

- Bir milyon 800 bin kiþi inip biniyor.

Ýstanbul'da ulaþýmda kaç kiþi var?

- Özel araçlarý da sayarsak 10 milyon kiþi hareket halinde.

Yani yüzde 18'ini siz taþýyorsunuz?

- Evet metro da bitince bu sayý artacaktýr.

Otobüsler için yeni tercihli yollar yapýlacak mý?

- Tercihli yol zor oluyor, ama otobüslerin kullanacaðý cepler için proje geliþtirdik.

Ne olacak?

- Otobüslere inip binmek kolaylaþacak, ayrýca otobüsler duraklarda durduðunda trafik akýþý saðlanacak.

Boðaz Köprüsü için tercihli þerit istediniz mi?

- Evet, bunun çalýþmasý yapýlýyor,

Ne aþamada?

- Sadece ÝETT için deðil, tüm toplu taþýma araçlarý için çalýþma var, Karayollarý ile de görüþülüyor.

Ne zaman hayata geçer?

- Bilemiyorum, çok çabuk olmaz gibi görünüyor.

Bir þoför ne kadar para kazanýyor?

- Mesailerle birlikte 290 ile 320 milyon arasýnda.

Taraftarlýðýn böylesi
Fotoðrafý Yavuz Donat'tan aldým. Görünce de çok þaþýrdým, gülmemek için de zor tuttum kendimi.

Çalýþma Bakaný Yaþar Okuyan'ýn bir tatil gününde çekilmiþ bu fotoðraf.

Kýyafet; beyaz gömlek, siyah pantalon Beþiktaþ'ý simgeliyor.

Sarý lacivert ve sarý kýrmýzý kaþkollarla Fenerbahçe ve Galatasaray'ýn gönlü alýnýyor.

Yavuz Donat "Peki sayýn bakaným, asýl hangi takýmý tutuyorsunuz?" diye sormuþ.

Okuyan cevap vermiþ; "Yalovaspor"

Nasýl güzel deðil mi, tam politikacý. Tabii vatandaþ yerse.

MHP amacýna ulaþtý
Ýstikrarýn bozulmasýndan endiþe eden çevreler "Mesut Yýlmaz'ýn Yüce Divan'a gitme tehlikesi" karþýsýnda paniðe kapýlmýþtý. MHP'nin beklenmedik sert tavrý hükümeti bozabilirdi. Hükümeti ayakta tutmak için dört bir koldan çalýþýldý, Devlet Bahçeli hýzlý bir U dönüþü yaptý.

Bu durumda Mesut Yýlmaz'ýn Yüce Divan'a gitme tehlikesi de ortadan kalktý. Hükümet rahat nefes aldý.

Aslýnda bunlar bilinmedik þeyler deðildi. Paniðe kapýlanlar dýþýnda siyaseti izleyen herkes MHP'nin iþi hükümeti yýkmaya kadar götürmeyeceðini biliyordu.

Çünkü bugünkü hükümeti yýkmak, ortaklarýn hiçbirinin iþine gelmiyor.

Peki o zaman o sanal gerginlik neden yaþandý?

Ýki nedeni var; birincisi her parti zaman zaman kendi seçmen tabanýna da hoþ görünmek zorunda. MHP, hükümet ortaðý olduðu ilk günden beri iktidarýn "sert kanadý" olarak algýlandý. MHP ise legalleþmek adýna bunun böyle olmadýðýný göstermek için elinden geleni yaptý. Apo'nun idamýna bile karþý çýkmayý göze aldý. Ama bu tavrý partisi içinde de eleþtirilere neden oldu. MHP'nin "kuzu" hali partinin sert tabanýna ters geliyordu. Bu nedenle birþeyler yapýlmasý gerekiyordu. MHP de bunu yaptý, sanki sertleþmiþ gibi göründü.

Ýkincisi; MHP bugünkü yapýyla gidilecek bir seçimde, en azýndan oyunu fazla yükseltmediðini biliyor. Oysa MHP kurmaylarý gelecekte "saðýn lideri parti" olmayý hesaplýyor. Bunun yolu da rakip iki merkez sað partiyi "tepeden" vurmaktan geçiyor.

Mesut Yýlmaz yarýn Meclis'te aklanacak belki, ama kamu vicdanýnda küçük de olsa bir sýzý kalacak. Vatandaþ soruþturma dosyalarýnýn ne kadar siyasi olduðunu bilse de "ateþ olmayan yerden duman çýkmaz" atasözündeki gibi içinde bir kuþku taþýyor. MHP, usta bir manevra ile Yýlmaz'ý hem kurtardý, hem de çamura buladý.

Þimdi göreceksiniz ayný þey Tansu Çiller için de yapýlacak. Çiller için de komisyonda Yüce Divan kararý çýkabilir. Ama o da Mesut Yýlmaz gibi Meclis'te aklanacak. Daha doðrusu Yüce Divan yolculuðunu baþlatan 276 oy bulunamayacak.

Sonuçta iki lider de MHP operasyonu ile Meclis'te yýkanan ama kamuoyunda mahkžm edilen lider durumuna getirilecek.

Bundan sonrasý artýk iki lidere kalýr. Ayakta kalýp kalmamak izleyecekleri politikalara baðlý.

Yazarlar sayfasina geri gitmek icin tiklayiniz.

Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGÝ BASIM YAYINCILIK SANAYÝ VE TÝCARET A.Þ. - Tüm haklarý saklýdýr