kapat

05.06.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Sabah Kitap
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Medya Holding'den dev adım: ATEL
Hazır karta gösterilen yoğun ilgi ATEL'in satışlarını patlattı. 716 bin aboneye ulaşan ATEL, yıl sonunda 2 milyon abone ve 250 milyon dolar ciro hedefliyor

Medya Holding iştiraklerinden ATEL gösterdiği üstün başarı ile dikkat çekiyor. Borsa Market dergisinde yer alan habere göre yıl sonunda 50 milyon dolar ciro 400 bin de abone hedefleyen ATEL, yaşanan olumlu gelişmelerle hedefini 3 defa revize ederek abone sayısını 2 milyon, ciro hedefini ise 250 milyon dolara çıkardı.

Yüzde 50 Medya Grubu, yüzde 50 KVK ortaklığı ile geçen yıl kurulan ATEL, Medya Holding'in tanıtım ve dağıtımda gösterdiği yüksek performans ile kısa sürede büyük bir başarı elde etti. Türkiye'nin en büyük GSM operatörü Turkcell'in üstün teknolojik altyapısı ve en büyük cep telefonu satıcısı KVK'nın gücünü arkasına alan şirket, kuruluşunun üçüncü ayında kâra geçti.

Dev hedefler
ATEL'in 2000-2005 yılları arasında toplam 6.8 milyar dolar net ciro, 1 milyar 150 milyon dolar brüt satış kârına ulaşması bekleniyor. ATEL, 2000-2005 yılları arasında göstermesi beklenen bu performans ve net satış hasılatı büyüklüğü ile Türkiye'nin en büyük 100 şirketi arasına girmeye aday görünüyor.

2000-2005 yılları arasında Türkiye'de nüfusun 6.2 milyon artması bekleniyor. Aynı dönem içinde GSM operatörlerinin 24.3 milyon yeni aboneyi sistemlerine dahil etmesi söz konusu.

Tükiye'ye yansıyacak
Globalleşme süreci içinde, dünya sermaye piyasalarında yaşanan gelişmelerin özellikle yılın ikinci yarısındaki halka arzlarla birlikte, Türkiye'ye de yansıması kaçınılmaz görünüyor. Bu doğrultuda GSM teknolojisine yatırım yapan şirketlere ve borsada işlem gören hisse senetlerine yurtdışından kurumsal yatırımcıların yoğun ilgi göstermesi bekleniyor.

Sektörde yaşanan bu gelişmeler ATEL'i de çok yakından ilgilendiriyor. Çünkü Medya Holding Türkiye'nin tamamında BBD (Birleşik Basın Dağıtım) vasıtasıyla 82 bin satış noktasından oluşan etkin bir dağıtım ağına sahip.

Mayıs 2000 itibariyle 316 bin Muhabbet Hat abonesine ulaşan ATEL, SABAH'ın etkili promosyon faaliyetleriyle beklentileri de aşarak 402 bin yeni abone kazandı. Bu yolla şirket Haziran ayının ilk haftasında toplam abone sayısını 716 bine yükseltti. Şirket günde ortalama 7 bin yeni abone kaydediyor. Bu büyük potansiyel dikkate alındığında yıl sonunda 2 milyon yeni abone sayısı hedefine rahatlıkla ulaşması mümkün görünüyor.

Dünyanın gözdesi
ÖN ödemeli kartların kullanımı tüm dünyada hızlı bir artış gösteriyor. 1999 yılında tüm mobil telefon hatlarının sadece yüzde 23'ünü ön ödemeli kartlar oluştururken 2000'li yıllarda bu sayı hızlı bir artış trendine girdi. Araştırmalara göre bu oran 2003 yılına kadar yüzde 60'a ulaşarak pazarın önemli bir kısmını kapsayacak. Türkiye'de hizmet veren 2 GSM operatörünün toplam abone sayısı 1999 sonu itibariyle 8 milyona ulaştı. Bu rakamın 2005 yılı sonunda 30 milyonu aşması bekleniyor.

Neden cazip geliyor?
Ön ödemeli kartların kullanıcılar tarafından büyük bir ilgi görmesinin birçok nedeni var. Örneğin faturalı sistemde ne kadar özen gösterilse de konuşmalarda kontrol sağlamak mümkün değil. Bu nedenle özellikle büyük şirketler ön ödemeli sistemi tercih ediyor. Böylece her ay telefon harcamalarına limit getirilebiliyor. Ayrıca aileler için de hazır kartın benzer avantajları var. Herkesin yaptığı harcama izlenebiliyor. Ön ödemeli sistem harcamanın tüm kontrolünün abonenin kendisinde olmasını sağlıyor.

Kısa mesaj talep patlattı
Yatırımcılardan büyük bir talep gören ATEL, bünyesinde yaptığı yeniliklerle dikkat çekiyor. Özellikle şirketin Mart ayı ortalarında devreye aldığı kısa mesaj servisi Muhabbet Karta olan talebi önemli oranda artırdı. Kısa mesaj servisinin devreye girmesi zaten diğer avantajları nedeniyle büyük ilgi gören kartın daha büyük bir ilgi görmesini sağladı. Bu servis ürünün piyasadaki algılanışı ve kabul edilirliğini daha fazla arttırdı. Sistemle daha önce kısa mesaj alabilen fakat gönderemeyen kullanıcılar sadece Muhabbet Kart abonelerine değil tüm cep telefonu abonelerine yazılı mesaj gönderme imkanına kavuştular.

Böylece aboneler ön ödemeli sistemdeki telefon hizmeti ile sonradan faturalı sistemin farkının sadece ödeme tercihi olduğunu gördü. Hizmete girdiği günden bu yana kullanıcı sayısını hızla artıran kısa mesaj servisi, gün geçtikçe daha büyük bir ilgi görüyor.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır