|
Turizmde yeni hedef Umman
Turizm Bakanlığı dünyaya açılım politikasının yeni halkalarını belirledi. Son olarak Yunanistan ve İsrail'de tanıtım kampanyaları düzenleyerek, turist kapasitesini arttırmayı planlayan Turizm Bakanlığı, 1999 turizm sezonunda yaşanan hayal kırıklığının ardından bu sene daha büyük projelere imza atmak için girişimlere başladı.
Türkiye'nin 2000 yılı tanıtım hedeflerini Polonya, Kazakistan, Ukrayna, Katar, Umman ve Ürdün oluşturuyor. İsrail pazarındaki başarıdan sonra ortadoğu ülkelerine açılma politikası izleyen Türk turizminin yeni gözdesi Arap ülkeleri oldu. İlk adımı İsrail'de tanıtım büroları açarak atan Türkiye iki ülke arasındaki yakınlaşmanın sonucunda karşılıklı turizm antlaşması imzaladı. 1998 yılında 627 bin israilli turisti ağırlayan Türkiye, daha sonra da ortadoğu pazarını genişletmeye yöneldi.
Özellikle Katar, Umman ve Ürdün'de turizm büroları açmayı planlayan Turizm Bakanlığı, ortadoğudan gelen turistlerin daha önceki yıllarda marmara bölgesini tercih ettiklerini ancak son deprem felaketinden sonra tercihlerini Akdeniz sahillerinden yana kullanabileceklerini belirtiyor
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|