kapat

18.05.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
Superonline
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Turizmde yeni hedef Umman
Turizm Bakanlığı dünyaya açılım politikasının yeni halkalarını belirledi. Son olarak Yunanistan ve İsrail'de tanıtım kampanyaları düzenleyerek, turist kapasitesini arttırmayı planlayan Turizm Bakanlığı, 1999 turizm sezonunda yaşanan hayal kırıklığının ardından bu sene daha büyük projelere imza atmak için girişimlere başladı.

Türkiye'nin 2000 yılı tanıtım hedeflerini Polonya, Kazakistan, Ukrayna, Katar, Umman ve Ürdün oluşturuyor. İsrail pazarındaki başarıdan sonra ortadoğu ülkelerine açılma politikası izleyen Türk turizminin yeni gözdesi Arap ülkeleri oldu. İlk adımı İsrail'de tanıtım büroları açarak atan Türkiye iki ülke arasındaki yakınlaşmanın sonucunda karşılıklı turizm antlaşması imzaladı. 1998 yılında 627 bin israilli turisti ağırlayan Türkiye, daha sonra da ortadoğu pazarını genişletmeye yöneldi.

Özellikle Katar, Umman ve Ürdün'de turizm büroları açmayı planlayan Turizm Bakanlığı, ortadoğudan gelen turistlerin daha önceki yıllarda marmara bölgesini tercih ettiklerini ancak son deprem felaketinden sonra tercihlerini Akdeniz sahillerinden yana kullanabileceklerini belirtiyor


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır