|
Medya savaşında 'geçici' çözüm
Time Warner ile Walt Disney arasındaki kablolu yayın anlaşmazlığı politikacıların baskısıyla şimdilik çözümlendi. ABC televizyonu yine kablolu yayında
ABD'nin en büyük kablolu yayın işletmecisi olan Time Warner ile Walt Disney arasındaki kablolu yayın anlaşmazlığı, "şimdilik" mutlu sonla bitti. Ücret konusundaki anlaşmazlık nedeniyle 7 şehirde Walt Disney'e ait ABC televizyonunu kablolu yayından çıkaran Time Warner, kamuoyu ve politikacıların baskısı üzerine "çark etti." Aralık ayında biten sözleşmenin süresini 15 Temmuz'a kadar uzatan Time Warner, görüşmeleri sekiz aylığına "rölantiye" aldığını açıkladı. Time Warner, görüşmelerin yeniden başlaması için 15 Ekim'i önerdi.
Time Warner'ın bu kararında, 39 saat boyunca ABC yayınını izleyemeyen 3.5 milyon ABC abonesinin yanısıra Washington'daki politikacılardan gelen baskının da büyük etkisi olduğu belirtiliyor. Hükümet yetkililerinin "İki şirket arasındaki anlaşmazlık nedeniyle milyonlarca televizyon izleyicisi cezalandırılıyor. Bunun kabul edilmesi mümkün değil" açıklamasının da Time Warner'ın geri adım atmasında büyük rolü olduğu ifade ediliyor.
DİSNEY DİJİTAL OLUYOR
Olayların ardından Time Warner'a "güveninin kalmadığını" açıklayan ABC televizyonu ise dijital yayın yapan Direct TV ile ortaklık anlaşması için görüşmelere başladı.
Direct TV'nin abonelere kişibaşı 198 dolar olan kablolu yayın ücretini iade etmeyi kabul ettiği belirten ABC yetkilileri, "Yedi şehirdeki 15 bin abonemizi dijital yayına kaydırmıştık. Zaten anlaşmazlığın kökeni de buydu. Time Warner, Direct TV'ye giden her abone için para ödememizi istemişti. Diğer abonelerimizin de dijital yayına kaymaları için çalışacağız" açıklaması yaptı. Disney'in Başkanı Robert Iger, "Daha önce Time Warner'a görüşmelerin Temmuz ayına alınması için başvuruda bulunduğumuzda ret cevabı almıştık. Neyin değiştiğini merak ediyorum" dedi.
"CENTİLMEN DEĞİL"
Time Warner adına konuşan Mike Luftman ise kendilerinin attığı olumlu adıma rağmen ABC'nin dijital yayına yönelmesinin "centilmence" olmadığını belirtti. Luftman, Disney'in tüm bu olaylarda kendine "masum" izlenimi vermeye çalıştığını, ama sorunun temellerini de onların attığını öne sürdü. Bu arada, 39 saat 7 şehirde yayın yapamayan ABC'nin reytinginin kapanıştan çok fazla etkilenmediği bildirildi. En popüler programlardan olan "Kim Milyoner Olmak İster?"in reytinginde yüzde 22.1 düşüş olduğu, ama bu program dışında herhangi bir düşüşün yaşanmadığı belirtildi. Bu programdaki düşüşün de 1.5 milyon abonenin yaşadığı New York'taki kesintiden kaynaklandığı ifade ediliyor.
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|