|
Boyner gıdaya giriyor
Perakendenin önlenemeyen yükselişi, yılların hazır giyimcisi Boyner Holding'i Çarşı Mağazaları kanalıyla gıdaya girmeye zorladı. Gıdadaki ortak, şimdilik gizleniyor.
Perakende sektöründe Çarşı mağazaları ile 1 milyon kartlı müşteriye ulaşan Boyner Grubu, 2000 hedefleri arasına 'gıda'yı da aldı. Önümüzdeki beş yılda formatları çeşitlendirerek büyümeyi planlayan grup, 8-10 bin metrekarelik alanda 'Süper Çarşı' adlı alışveriş merkezleriyle gıda perakendeciliği de yapacak. Bu alanda uzman market zincirleriyle işbirliğine gidecek olan grup, uzman marketlerin sinerjisinden yararlanacak. Süper Çarşı'larda aynı zamanda beyaz ve kahverengi eşya da satılacak.
YENİ MÜŞTERİ KİTLESİ
Alışveriş merkezlerinin gelişmesinde oluşan duraksamaların Çarşı'nın büyümesini sıkıntıya soktuğunu belirten Çarşı Genel Müdürü Selim Yekta Işık, "Bu nedenle yeni formatlara yönelerek ulaşamadığımız müşterilere de ulaşmak istiyoruz" dedi. Yeni formatlardan birinin 'Çarşım' adı altında 1000-1500 metrekarede sadece hazır giyim satan mağazalar olacağını anlatan Işık, "Bu formatta amaç, metropollerde Çarşı ile ulaşamadığımız müşteriye de ulaşmak. Çarşı mağazalarının özünü, en hızlı dönen ürünleri aldık ve yeni bir konsept geliştirdik. Temel amaç, yeni müşteriye ulaşmak. Bu format ile Anadolu'da da belli noktalara gitmeyi düşünüyoruz" diye konuştu.
Çarşı'nın bir diğer yeni formatı, 8-10 bin metrekare alanlı 'Süper Çarşı' adı verilen büyük metrekareli alışveriş merkezleri. Hazır giyime ek olarak gıda departmanı ve beyaz/kahverengi eşya bölümlerinin de olacağı alanda market işini, uzman perakende zincirlerinden biri yürütecek. "Amacımız gıda ile gıda dışı arasında bir sinerji yakalamak" diyen Işık, bu alanda piyasada uzman olan birkaç zincir ile görüşmelerin sürdüğünü söyledi.
Taksitli mağaza kartı alanının liderlerinden olan Çarşı, 1999'da uyguladığı sıcak pazarlama politikaları ile birlikte satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 90 artırarak 78.2 trilyona ulaştı.
NİÇİN GIDA?
Gıda her zaman sinerji yaratır
GIDA perakendeciliği, alışveriş merkezlerindeki en önemli lokomotiflerden biri. Bir alışveriş merkezinde marka konumlandırması yapılırken öncelikle çekim gücü yaratacak gıda zinciri belirlenir. Çünkü pirinci, domatesi, sütü almaya gelen, alışveriş merkezindeki diğer ürünler için de potansiyel müşteri demektir. Bu nedenle geniş kitlelerce kabul görmüş, güvenilir bir gıda zinciri, hangi formatta olursa olsun alışveriş mekanı için bir çekim gücü oluşturur. CarrefourSA'nın İçerenköy, Migros'un Beylikdüzü'ndeki dev hipermarketlerinin, alışveriş merkezindeki diğer mağazalar için yarattığı sinerji buna en güzel örnek. Son yıllarda özellikle Avrupa ülkelerinde çok katlı büyük mağazaların bir katını gıda ürünlerine ayırması bu sinerjiyi yaratmak yolunda bir adım olarak değerlendiriliyor.
Esen PİŞİRİCİ
|
Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|