kapat

10.04.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
Magazin
microbanner
Sabah Künye
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
E-Posta

Turkport
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
'Kendin yap' rekabeti
Türkiye, ABD ve Avrupa'dan yarım yüzyıl sonra tanıştığı yapı marketlere kısa zamanda alıştı. İlki 1995'te açılan yapı marketlerin sayısı 15'i bulurken, pazar payları ise 750 milyon marka ulaştı

İkinci Dünya Savaşı sonrası büyük hasar gören Almanya'da, halkın kendi evini kendisinin onarması kaygısıyla yerleşen yapı market geleneği, Türkiye'de bu tarihten yarım asır sonra yerleşti ve kısa zamanda da benimsendi. Özellikle ilkbahar ve yaz aylarında, mekanların yenilenme ihtiyacının artması ve yazlık mevsiminin gelmesiyle müşterileri artan yapı marketler, ilginin her yıl katlanarak artması nedeniyle Türkiye geneline yayılmaya başladı.

1995 yılında Alman Götzen'in Türkiye pazarına girmesiyle başlayan 'Kendin Yap/Do-it yourself' market geleneği, 5 yılda birçok market zincirinin rekabetiyle büyüdü. Şu anda piyasada Praktiker, Götzen (yeni adıyla Tekzen), Koçtaş, Mr. Bricolage ve Bauhaus toplam 15 mağaza ve 750 milyon marklık bir parasal büyüklük ile rekabet ediyor.

PAZAR BÜYÜK
Türkiye'de nalburiye pazarı 5 milyar marklık bir büyüklüğe sahip. Yapı marketlerin bu pazar içindeki payı sadece 750 milyon mark. Almanya'da ise nalburiye pazarı 30 milyar mark, yapı marketlerin pazar payı bunun yüzde 90'ına ulaşıyor. Tüketicinin her şeyi birarada bulabilmesi, yapı marketlerin cazibesinin en önemli nedeni. İşte bu nedenle toplam pazar içindeki payın kısa sürede büyümesine kesin gözüyle bakılıyor. Pazarın cazibesi, market zincirlerinin agresif büyüme planlarıyla da doğrulanıyor.

GÖTZEN TEKZEN OLUYOR
YAPI market pazarına ilk giren yabancı sermayeli zincir Götzen. Önce pazara kendisi giren, ardından Tekfen Holding ile ortak olan Götzen'in yurtdışında iflas etmesinden sonra Türkiye'deki marketler 3G grubuna satıldı ve adı Stock oldu. Şu anda ise Tekfen Holding, Götzen'leri "Tekzen" adıyla yeniden yapılandırıyor. Götzen'i İçerenköy'de büyük bir mağaza açan Alman Bauhaus izledi, ardından yine Alman Praktiker Türkiye pazarına girdi.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır