İSTANBUL trafiğini felç eden Galata Köprüsü onarımında, "keson" adı verilen 4 adet ana gövdedeki ikişer hidroliğin güvenli ve sağlıklı şekilde çalışması için çaba harcanıyor. Bu amaçla kesonlara kapakların çökmemesi için yerleştirilen dev çelik destekler söküldü, hidrolikler "yoğun bakım"a alındı. Kesonların içine ilk kez SABAH-İSTANBUL muhabiri Ramazan Yazgan girdi; kaldırılmaları riskli olduğu için köprüyü yıllardır kilitleyen, gemileri Haliç'te hapseden hidroliklerin onarım çalışmasını sizler için görüntüledi. Kesonların içinde beton zeminin 33 metre altına inen bir temel var. Denizin derinliklerindeki bu temelin takviye kirişlerindeki çatlaklar da "hassas kaynak" işlemiyle onarılıyor. Uzman çevreler onarımın çok titizce ve eksiksiz yapılması gereğine dikkat çekiyor.
Çünkü projede, köprünün üzerinden geçen bir tramvay hattı da bulunuyor. Çok iyi onarılmadığı taktirde bu hattın köprü üzerinden geçmesi mümkün olmayacak. Tramvay hattının geçeceği gözönünde tutularak 486 metre uzunluğundaki köprü, 42 metre eninde inşa edildi. Onarımdaki en ufak bir kusurun çok daha ağır sorunlar ortaya çıkartacağı, "köprünün yıkılarak yeniden yapılması"nı bile gerektirebileceği, uzmanlarca vurgulanıyor.