kapat

21.01.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Beko 2000'de Yüzde 5 büyüyecek
1999'da iç pazarda yaşanan daralmayı ihracatla aşan Beko, 2000'deki büyüme hedefini dolar bazında yüzde 5'e çekti

Beko Elektronik Genel Müdürü Aydın Çubukçu, "2000'de ciromuzda, 1999'a oranla dolar bazında yüzde beş artış hedefliyoruz" dedi. Çubukçu, 1998 yılında şirketin toplam cirosunun 380 milyon dolar olduğunu, 1999 yılına ilişkin hesaplamaların ise devam ettiğini belirtti. Beko, 1999 yılı cirosunun yaklaşık yüzde dokuz artışla 420 milyon dolara çıkartmayı hedeflemiş ve bu artış, büyük ölçüde yüzde 30 artacağı planlanan ihracata dayandırılmıştı.

Ayrıca Beko, 1998'de 600 bin adeti iç piyasada olmak üzere toplam 1.6 milyon adet televizyon seti satışını da 1999'da 1.8 milyon adete çıkarmayı planlamış, bunun 500 bin adetini satmayı hedeflemişti.

TV DARALDI
İç piyasada geçen yıl tüm diğer ürünlerde olduğu gibi televizyon seti satışlarında da daralma olduğuna dikkat çeken Çubukçu, "Bu nedenle hedeflenen rakamlara ulaşılamadı ve iç piyasa satışları yaklaşık 400 bin adet, toplam da önceki yıl olduğu gibi 1.6 milyon adet düzeyinde kaldı" dedi. Çubukçu, 1998'de 147 milyon dolar olan ihracatın 1999'da 205 milyon dolar olarak hedeflendiğini ancak 140 milyon dolar düzeyinde kaldığını anlattı. Çubukçu, 2000 yılı hedeflerinde ise bir değişme olmadığını ve bu yıl 1.5 milyon adeti ihracat olmak üzere toplam iki milyon adet televizyon üretim ve satışı hedeflediklerini söyledi.


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır