VAKIF ve derneklerin başlıca gelir kaynaklarını bağışlar oluşturuyor. Cami avluları da bağış konusunda en verimli mekanlar haline geldi. Cami avlularında bağış çelenklerini pazarlamak için masa açan vakıf ve dernekler, cenazelere taze çiçeklerden çelenk yollamak yerine bağışta bulunanlar sayesinde büyük gelirler elde ediyor. Bu da kıyasıya rekabet halinde bir "bağış sektörü" nün doğmasına yolaçtı. Sektör durmadan serpilip gelişiyor, yeni kurumlar geliyor...
YILLAR önce Türk Eğitim Vakfı ile start alan "bağış sektörü" bugün kabına sığmıyor. Cenazelere çiçek göndermek yerine bağışta bulunulması isteğini içeren ölüm ilanları, sektörün büyümesini hızlandırıyor. Cami avlularında artık Türk Tekstil Vakfı, TEMA, İSTEV, 21. Yüzyıl Eğitim Vakfı, Darülaceze Vakfı gibi kuruluşların masaları da yanyana diziliyor. Valiliğe, "bağış sektörü"ne katılım için yeni başvurular geliyor.
RECAİ KÖMÜR
Saflar sıklaştı; yanyana dizilmiş "çelenk için bağış" masalarında vakıflar omuz omuza...
Türk Eğitim Vakfı artık cami avlularında yalnız değil. Teşvikiye Camii'nin avlusundaki bu manzara, "bağış sektörü"nün ne kadar serpilip geliştiğini çarpıcı şekilde gözler önüne seriyor. Her geçen gün bir yenisi eklenen vakıf masalarında saflar iyice sıklaştı.. Bağış pastasından pay kapmak için kıyasıya çekişme var. Her vakıf, kendi bağış çelenklerini pazarlayabilmek için cenazelerde büyük çaba harcıyor. Vakıfların cenazelerden sağladığı bağış gelirleri yüzmilyarları buluyor. Bu arada cami avlularında "vakıf masası enflasyonu" başgösteriyor...