kapat

18.01.2000
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
Atayatirim
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 2000
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
TCDD'ye AB reformu
AB adaylığının tescillenmesiyle TCDD'nın yeniden yapılanma çalışmaları hız kazandı. 18-20 milyar dolarlık yatırım hedefleniyor

1998 zararı 137 trilyon olan ve her yıl ortalama 600 milyon dolar zarar eden Devlet Demiryolları'nda 1985'te başlayan yeniden yapılanma, AB'ye adaylığın tescillenmesi ile hız kazandı.

Yeniden yapılanmada özel sektör ile işbirliği için girecek olan TCDD, aralarında Ankara ve Gaziantep'in de bulunduğu 7 organize sanayi bölgesine, gümrük biriminin de yer alacağı terminaller yapacak. Organize sanayi bölgesinden vagonlara yüklenecek ürünler demiryolu ile limanlara gelecek. Yük, limandan da gemilerle ihraç edileceği ülkeye gidecek.

TCDD, Türkiye'deki 41 organize sanayi bölgesinin taşıma potansiyelini, demiryolundan uzaklığını araştırmış. 13 merkezde etüdler tamamlandıve fizibl bulunan Ankara, Konya, Gaziantep, Kahramanmaraş, Denizli, Kayseri, Balıkesir OSB'de terminal yapılmasına karar verildi.

TCDD, daha sonra bu bölgelerde terminal inşaatlarına başlanmasını planlayarak yatırım programına aldı.

TCDD özel sektör işbirliğinde ilk olarak Gaziantep OSB'de Konteyner Kara Terminali yapılmasına karar verdi. Terminal için Başbakanlık'tan izin alan TCDD ihale açtı ve kazanan firma ile sözleşme imzadı. Terminalin yapımı için inşaat mevsimi bekleniyor.

Yeniden yapılanmada amacın alt yapı ile işletmeyi ayırmak olduğunu söyleyen TCDD Genel Müdürü Hasan Mollaoğlu, "Dünyada da böyle" dedi. Mollaoğlu, Avrupa'da tüm ülkelerin yeniden yapılanmalarını ve alt yapılarını tamamlayıp elektrikli trene geçtiklerini vurgulayarak, "TCDD'yi yeniden yapılanma ile daha dinamik bir yapıya kavuşturuyoruz" şeklinde konuştu. Yeniden yapılanma içinde özelleştirmeye ağırlık verildi ve banliyöler belediyelere devredilmeye başlandı. İzmir ve İstanbul ile devir prokolü imzalandı, Ankara ile görüşmeler sürüyor.

Eleman fazlası var
TCDD Hazine'nin finansmanı ile ayakta kalabiliyor. Kurum, her ay maaşları ödeyebilmek için Hazine'den 13-14 trilyon lira alıyor. 45 bin elemanı bulunan TCDD'de aslında 22-23 bin elemanın yeterli olduğu belirtiliyor. TCDD Genel Müdürü Hasan Mollaoğlu şöyle yakınıyor: "Asıl ihtiyaç duyduğumuz makinist gibi hareket elemanları yeterli değil. Devlet her sene emekli olan elemanın yüzde 20'si kadar eleman alımına izin veriyor. Şu anda trenleri durdursanız, personele 'evde oturun' deseniz ve maaşlarını ödemeye devam ederseniz kurumun 300 milyon dolar kârı olur."


Copyright © 2000, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır