Türkiye'de, yoğun trafikte sürücüsüne kullanım kolaylığı ve düşük yakıt tüketimi sunan, fiyat açısından da avantajlı durumdaki küçük otomobillere olan talep hızla artıyor.
Özellikle büyük şehirlerde yoğun talep gören, donanım ve iç mekan konusunda büyüklerle yarışan 25 küçük modelin satışları, 1999'da, önceki yıla göre ortalama yüzde 15.7 arttı.
Motor hacmi 1300 cc'den daha küçük, iki kapılı hatcbacklerden oluşan A segmenti ve motor hacmi 1301-1600 cc arasındaki 4 kapılı hatcback otomobilleri kapsayan B segmentindeki satışlar, 1999'da 50 bin 605 adede ulaştı.
1998 yılında bu iki segmentte toplam 43 bin 737 adet otomobil satılmıştı. 1999 yılı satışları dikkate alındığında, iki yerli model, bu iki segmentin toplamında ilk 2 sırayı paylaştı. Tofaş tarafından üretilen Fiat Palio 9 bin 474 adet ile liderliği alırken, yine Tofaş'ın ürettiği Fiat Uno 7 bin 736 adet ile ikinci oldu. Opel Corsa 5 bin 902 adet ile bu otomobillerde üçüncü en büyük tercihi oluşturdu.
Renault'un Clio'su 5 bin 902 adet ile dördüncü, Volkswagen Polo Hatcback 5 bin 199 adet ile beşinci oldu. Sırasıyla Opel Corsa, Renault Clio ve Volkswagen Polo bu segmentlerde ithal araçlar içinde ilk 3'ü paylaştılar.