Mahkžmdu, rehine oldu
Zirveden iki büyük sonuç çýktý.
1- Ankara korkularýnýn üzerine gitti. Korkularýný ilk kez açýk açýk ortaya koydu. Ne yapacaðýný baþtan ilan etti.
2- Apo idam mahkžmuydu, þimdi rehine oldu.
7.5 saatlik zirveden üç paragraflýk metin çýktý. Ancak, bu üç paragrafta yeni dönemin nasýl yaþanacaðý tarif edildi, toplumsal barýþýn koþullarý tek tek sýralandý. Türkiye'nin geleceði bu kýsa metne ustaca sýðdýrýldý..
Metnin altýnda üç liderin imzasý var. Barýþýn koþullarýný belirleyen üç imza..
Koþullara uyulmazsa neler olacaðý þimdiden belli.
Liderler açýkça ilan etti. Sadece terör eylemlerine karþý deðil, Avrupa'nýn PKK'yý siyasal zemine çekme çabalarýna karþý da Apo kozu kullanýlacak..
Ama öncelikle terör...
Ya PKK terörü tamamen bitecek, ya da Apo idam sehpasýný boylayacak.
Kýrsal alanda pusu kuran, askerleri þehit eden, kentlerde masum insanlara yönelik bombalama eylemi yapan PKK militaný, Apo'nun ölüm fermanýný da imzalamýþ olacak.
Apo örgütüne hâkim olmak zorunda. Sözünü dinletemez veya iki-yüzlü davranýp gizlice teröre destek verirse en büyük zararý kendi görecek. Artýk silahlar Apo için patlamayacak. Her atýlan kurþun Apo'nun sonunu hazýrlayacak..
Bazý gruplarýn Apo'ya siyasal kimlik yükleme çabalarý, onu siyasal muhatap seçme düþleri de son buldu. Çünkü tarihi metinde buna da göz yumulmayacaðý ilan edildi.
Aslýnda Ankara, Apo konusundaki büyük korkusunu açýk açýk ilan ederek korkusunu kâbus olmaktan çýkardý.
Peki, Ankara'nýn korkusu neydi?
PKK'nýn zaman içinde siyasal zemine çekilmesi, Apo'nun örgütünü Ýmralý'dan siyasi bir lider kimliðiyle yönetme ihtimali Ankara'yý çok endiþelendiriyordu.
Çünkü, Ýmralý günleri uzadýkça, terör anýlarda kaldýkça Apo'nun, Mandela gibi gösterilme olasýlýðý vardý.
Ýþte, tarihi metin sadece teröre deðil, siyasallaþmaya karþý da önlem alýyor. PKK'nýn, terörü "þimdilik" ikinci plana býrakma taktiðine de set çekiliyor.
Sonuç olarak; Ankara, PKK'ya "Ya tam teslimiyet ya da Apo'nun kellesi" dedi. Bu kararlýlýk da o kýsa metinde herkesin anlayacaðý bir dille ifade edildi.
MEHMET TEZKAN
|