Perakende piyasalarında mağaza ve marka formatlarındaki artış, ürünler arasındaki farkları azaltınca, tüketicinin de değeri arttı. Dün başlayan Uluslararası Perakende Konferansı'nda biraraya gelen sektör temsilcileri tüketicide sadakati artırmanın yollarını tartıştılar ve sadakati üründeki değil, ilişkilerdeki farklılığın yaratacağını savundular.
Avrupa'daki şirket evlilikleri sonucu lokal zincirlerin büyük zincirler tarafından satın alınmasının, sektörde yoğunluğu artırdığını savunan AcNielsen Zet Genel Müdürü Vural Çakır, sektörün geleceğiyle ilgili şu öngörüde bulundu: "Artık tüketici otomobiline bindiğinde eşit mesafede ulaşabileceği birbirinin benzeri perakende zincirleri olacak. Ürünün aynı, fiyatların birbirini izlediği bir piyasada farklılık yaratacak tek şey tüketiciye verilen değerdir. Tüketici kendini nerede değerli görüyorsa oraya gidecek. Perakende zincirlerinin sadık müşteri yaratmak için insan ilişkisi gibi duysusal bağ kurmasının zorunlu olduğu bir döneme giriyoruz."
*Her 5 tüketiciden 3'ü aradığı markayı bulamazsa başka bir markete gidiyor (% 67)
*Marka bağımlılığı orta yaş grubunda daha belirgin (% 52)
*Marka kadınlar için daha fazla önemli (% 61)
*Her 3 haneden birinde üyelik/kulüp kartı var (% 34)
*Üyelik/kulüp kartı yapılan alışverişleri etkiliyor (% 16)
*Görüşülen hanelerin yüzde 14'ünde internet var
*Ama sadece yüzde 2'si alışverişlerinde internet kullanıyor
*Gelir seviyesi düştükçe sadakat artıyor
*Tüketici genellikle broşürler ve fiyat eklerini (insertler) inceliyor (% 72)