kapat

09.11.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
banners
Sabah İnternet
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Karnaval gibi
Alışveriş, büyük şehirlerin hafta sonu eğlencesi oldu. Çoluk çocuk markete gidiliyor ve tombalada birinci çinko bekler gibi indirim anonsu bekleniyor. Alışveriş çılgınlığının en çarpıcı örneğinin yaşandığı yerlerden biri Carrefoursa. 15 dakikalık indirim, binlerce metrekarelik alanı ana-baba gününe çeviriyor

Büyük hipermarket zincirlerinin gözünü Türkiye'ye dikmesi boşuna değil! Türkiye'de pazarın çeşitlenmesi ve ithalatta sınırların kalkmasıyla tam bir alışveriş çılgınlığı yaşanıyor. Dev hipermarket zincirleri de bu çılgınlıktan daha çok pay almak için; alışverişi animasyonlarla şova dönüştürdüler. Bunun en çarpıcı örneği de son günlerde CarrefourSA'da yaşanıyor.

Sanki piknik yeri
Bir pazar günü... Hava güneşli ama İstanbullu çoluk çocuk CarrefourSA'ya alışverişe gelmiş. İlk gerginlik kapı girişinde alışveriş arabası aranırken yaşanıyor. Araba bulabilen, kendini içeriye zor atıyor. Binlerce metrekarede "Fırsat! İndirim!" panolarıyla önce gözler yoruluyor, dolaştıkça da ayaklar. Siz elektronik eşya reyonundayken, bir anons, "Evet! Şarküteri reyonundayız. Macar salam 15 dakika için 2 milyon 190 bin lira yerine 1 milyon 790 bin lira! Yetişen kazanıyor..." Bir anda ortalık karışıyor. Yetişebilen kapıyor, gerisi yeni bir anonsu bekliyor. Yarım saat sonra bir anons daha, 10 kilogramlık patates çuvalları 1 milyon 200 bin liradan 590 bin liraya inmiş, ardından gömlekler, inanılmaz! 3 milyon 500 bin liralık gömlek 15 dakika süreyle 900 bin lira. Bedenine, rengine bakmadan üçer beşer alınıyor. Reyon bir anda boşalıyor. Onu limon indirimi izliyor, 245 bin liralık limon 180 bin liraya iniyor, kasalar boşalıyor. 139 milyon liralık Sony televizyon 15 dakikalığına 109 bin liraya iniyor, kalabalık elektronik reyonuna yöneliyor.

En büyük kargaşa ise CarrefourSA kart sahipleri arasında yapılacak çekilişlerde yaşanıyor. Şanslı son iki rakam açıklanıp, o rakama sahip kart sahipleri numarası belirtilen kasaya çağrılıyor. Kartını çantadan çıkarıp heyecanla bekleyenler, numaraları anons edilince, sepeti eşine emanet edip koşuyor. Önce gelen hediyeyi kapıyor.

Kalabalık, sıcak, koşuşturma karı-koca kavgalarına neden oluyor, çocuklar kayboluyor. İndirim anonslarına "oğlunuz danışmada" anonsları karışıyor. Çocuklar sepetlerde uyuyakalıyor. Markete girerken sevinçli bir telaş yaşayan kalabalık, çıkarken bir an önce eve gidebilmenin derdine düşüyor.

20 günde 1 milyon kişi
DünyanIn 21 ülkesinde, 383 mağazada hizmet veren Carrefour'un 36. kuruluş yıldönümü çerçevesinde başlattığı "41 Tarihi Gün" kampanyası, yoğun ilgiyle karşılandı. Türkiye ve dünyadaki tüm Carrefour mağazalarında genel indirimlerin yanı sıra 41 gün boyunca her gün yeni bir ürüne yüzde 50'ye varan "Yüzyılın İndirimi" uygulanıyor. Hafta içinde 15-20 bin, hafta sonları özel dönemlerde 100 bine varan ziyaretçi ağırlayan Carrefoursa 20 günde 1 milyon kişiyi ağırladı. İndirimlerde 1 günde 13 ton muz, 12 ton domates, 700 adet 3'lü Tefal tava seti; üç günde 1000 adet 70 ekran Firstline televizyon satıldı.

Kalabalıklar indirim peşinde
Artık alışveriş listeleri de yapmaz olduk. Çünkü çoğu kez çantadan bile çıkaramadan hipermarketlerdeki okların peşine takılıp gidiyoruz. Yönlendirme oklarına, animatörlerin davetkar anonsları da eklenince çoğu kez hiç tüketmediğimiz ya da ihtiyacımız olmayan şeyleri, sırf indirimli diye sepetlere doldurup evimizin yolunu tutuyoruz. Rekabet sertleştikçe tüketiciye yönelik şovlar da artıyor. Bunu ekonomik yarara dönüştürmek ise tüketicinin elinde.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır