Arçelik Genel Müdürü Mehmet Ali Berkman, 17 Ağustos depreminin beyaz ve kahverengi eşya piyasasında satışları gerilettiğini ve yarattığı psikolojiyle özellikle kahverengi eşya satışlarının önemli ölçüde düştüğünü bildirdi.
Yıl sonunda sektörün satışlarının geçen yılın yüzde 10 gerisinde kalacağı tahmininde bulunan Berkman, "Eylül'den itibaren satış cepheli canlanmalar başladı" dedi. Arçelik'in yılda ortalama 3 milyon 200 bin beyaz ve 1 milyon 800 bin kahverengi eşya satışı gerçekleştirdiğini belirten Berkman, her 2 grup üründe üretim kapasitesinin yıllık 5 milyon 500 bin adet olduğunu açıkladı. Berkman, bu yıl talebi gerileten deprem dışında iç ve dış ekonomilerde yaşanan olumsuzluklar olduğuna da dikkati çekerek, şunları söyledi:
"Bu yıl için makro ekonomik göstergeler hep daralma yönündeydi. Geçtiğimiz yıl başlayan, Uzakdoğu ve Rusya'da halen devam eden olumsuz gelişmeler, Türkiye'ye de olumsuz yansıyor. Geçen yıl dünyadaki olumsuz ekonomik konjonktürün etkileri devam ediyordu. Yılın ilk yarısından itibaren piyasada canlanma bekliyorduk ki, 17 Ağustos depremini yaşadık. Psikolojik bir sonuçtu ve çok normaldi. İnsanların böyle büyük bir felaketten sonra taleplerini ertelemesi çok normaldi."
Beyaz ve kahverengi eşyada son 5 yılda satış cephesinde önemli reel artışlar olduğunu belirten Berkman, bu süreçten sonra sektörde yavaşlama yaşanmasını normal kabul ettiklerini söyledi.
Berkman, "Sektörde 1995 yılında yüzde 12 ile başlayan ve üst üste yüzde 26, 32 gibi satışlarda reel artışlar yaşadık. Bu kadar büyümeden sonra yavaşlama zaten beklenmeliydi" dedi. Berkman, Arçelik'e yabancı ortak konusunda geçmişte yoğun çalışmalar olduğunu, ancak sonuca ulaşamadıklarını hatırlattı.