|
İtalyan devden tam güven
Fiat Auto Başkanı Roberto Testore, "Türk malı" Fiat Marea ve Brava'nın pazara sürülmesinin, Türk ekonomisine ve insanına duydukları güveni simgelediğini söyledi
Fiat Başkanı Roberto Testore dün geldiği Türkiye'de, Türk pazarına duyduğu güvenin altını çizerek, "Fiat Auto, Türkiye'yi ve Türk otomotiv pazarını, kendi yerli pazarının ayrılmaz bir parçası olarak görüyor" dedi.
Ortağı Fiat'la birlikte ürün gamına yerli Marea'yı da ekleyen Tofaş'ın düzenlediği tanıtım toplantısına katılan Testore, yatırımın özellikle ülkenin ekonomisini doğrultma çabalarının iş ve istihdam imkanı yaratan yatırımlara dayalı olduğu bir zamanda gerçekleştiğini de vurguladı.
5 yIlda 5 model
Testore, "Aslında ülkenin geleceğine ve onun insanlarına yatırım yapıyoruz. Hem doğrudan hem de dolaylı olarak" dedi.
Sadece 5 yıl içinde herbiri yurtiçinde üretilen 5 yeni modeli Türkiye'de üreterek pazara sunduklarını anlatan Testore, bu başarının Bursa fabrikasının Fiat sistemine tümüyle entegre olmasından kaynaklandığını anlattı. Testore, "Bursa fabrikasına, Batı yarımkürede, "dünya otomobilinin" üretileceği başlıca Fiat tesisi olmasından dolayı, Türkiye sınırlarının oldukça dışına taşan bir misyon yüklenmiş oldu" dedi.
460 mİlyon $ İhracat
Testore, 1999 yılında Bursa'dan yapılacak ihracatın 140 milyon dolar olacağını bunun 60 milyon dolarının Avrupa'ya gidecek olan bitmiş Palio Weekend, geri kalanlarının ise parçaları olacağını söyledi. Testore, 2000 yılında ise 260 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini vurguladı. Ayrıca, 200 milyon dolarlık da Palio parça ihracatının Güney Afrika, Mısır, Fas, Polonya, Rusya ve Hindistan'a yapılacağını söyledi.
Otomobİl çok şık
Koç Holding Tofaş Grubu Başkanı Gökçe Bayındır ise, yerli Marea ve bir ay sonra üretilecek olan Brava ile bütün yerli üreticiler arasında model açısından öne geçtiklerini belirtti ve "Çok şık bir otomobil sunuyoruz" dedi.
Türkiye'de yaşanan durgunluğa rağmen Koç ve Fiat'ın yatırımlarına kararlılıkla devam ettiğini belirten Bayındır, "Ancak Türkiye'de anlaşılmayan bir durum var. Küçük bir kesimin otomobil sahibi olması değil, herkesin otomobil satın almasını istiyoruz. Ancak Avrupa Birliği'yle Gümrük Birliği yapan Türkiye, gümrükleri sıfırladı. Otomobil üzerinde AB'dekinin iki katı vergi yükünü hafifletmedi" dedi.
"Yeni nesil seri tamam"
TofaŞ Oto Murahhas Azası Ferruccio Raspino, Marea ve Brava modelleri ile büyük başarı sağlayacaklarını belirterek, hoş dizaynları, konforlu, müşterilerin aradıkları tüm standart donanımlara sahip, yüksek kaliteli, piyasayla rekabet edebilecek fiyatlarda satılan kusursuz araçlar olduğunu söyledi. Raspino, "Bu modellerle Palio, Palio WE ve Siena'dan oluşan yeni nesil seriyi tamamlıyoruz" dedi.
Yerli Marea 7.4 milyar lira
TofaŞ yetkilileri yerli Marea ile ithal Marea arasında hiçbir farkın olmadığını söyledi. 1.6 litre 16 vaflı motoru bulunan Marea'nın fiyatı 7 milyar 400 milyon lira ile 8 milyar 487 milyon lira arasında değişecek. Marea'da sürücü hava yastığı standart olarak, klima ve ABS, yolcu tarafı hava yastığı ise opsiyonel olarak sunuluyor. Marea'nın 5 silindirli ve 20 valflı 2000 versiyonunun üretilmesi konusunda ise Bursa'daki çalışmalar devam ediyor. Marea'nın düşük oranlarda satılan Weekend, otomotik vitesli versiyonu ve direk enjeksiyonlu Turbo Diesel modeli ise ithal edilecek. Marea'nın yerlilik oranı şu anda yüzde 20 düzeyinde.
|
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|