İkinci Dış Ticaret Haftası'nın açılışına katılan Cumhurbaşkanı Demirel, cumhuriyetin kurulduğu dönemde 136 milyon dolar olan dış ticaret hacminin, 1960'lı yıllarda 1.3 milyar doları, 1999'da 75 milyar doları bulduğunu hatırlattı ve şunları söyledi:
"Şimdi nereye varalım? Hedef 2010 yılında 200 milyar dolardır. 1.3 milyar dolardan 75 milyar dolara varmışız, 200'e varmak çok zor değil. İhracatı artırmak için satılabilir üretimi artırmalı. Bu, fiyat, kalite, ambalaj, sağlam piyasa demektir. Türkiye, mamul malın yanısıra fabrika yapmak ve satmak mecburiyetindedir."
Devlet Bakanı Tunca Toskay ise 21. yüzyılda, bilgi yoğun üretimin önem kazanacağını belirterek, "Teknolojik yapı yenilenmeli, stratejik pazarlamaya, uluslararası mevzuata uyum sağlanmalı. 2000 ihracat hedefi, 30 milyar dolar" dedi. Dış Ticaret Müsteşarı Kürşat Tüzmen de AB pazarına bağımlı ihracat yapısını diğer bölgelere yaymak gerektiğini belirtti.
1- EGS Ege Giyim Sanayi
2- Ram Dış Tic. A.Ş.
3- GSD Dış Tic. A.Ş.
4- Vestel Dış Tic. A.Ş.
5- Exsa Eksport San. A.Ş.
6- Cam Pazarlama A.Ş.
7- Toprak Mahsulleri Ofisi
8- Nergis Holding A.Ş.
9- Çolakoğlu Dış Ticaret A.Ş.
10- Yaşar Dış Ticaret A.Ş.