kapat

07.10.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
inter merkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İstanbul
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

Teba
1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
FİLİZ ÇİÇEK BİL(fcicek@sabah.com.tr )


E-mail adresi satıyorlar

Net-Pa adlı şirket, reklam vermek isteyen firmalara e-mail adresi satıyor. Net-Pa'nın faaliyeti Internet Üst Kurulu'nun dikkatini çekti. Kurul, Net-Pa'yı durdurmaya hazırlanıyor

Internet kullanımının artmasıyla, internetten para kazanmaya çalışan uyanıklar da artıyor. Net-Pa onlardan biri. Firma, "Artık reklamlarınız için masraf yapmayın. Reklamlarınızı bedavaya getirin" sloganıyla 100-200 dolardan e-mail adres cd satışı yapıyor. Firmalara gönderdiği ilanda, 530 bini yerli, 100 milyon yabancı internet kullanıcısına ait e-mail adresine sahip oldukları öne sürülüyor.

Net-Pa, İnternet Üst Kurulu'nun da dikkatini çekti. Üst kurul bu ayki toplantısında Net-Pa'nın faaliyetlerini incelemeye aldı. Kurul tarafından oluşturulan çalışma grubu Net-Pa'nın faaliyetlerinin hukuki dayanağını araştıracak. Kurulun Kasım toplantısında, kurul olarak firma hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunup bulunmamak konusu tartışılacak.

İsteğiniz dışında, zorlayıcı nitelikte gönderilen e-maillerin adı "Spam" dir. Spam alan kişi, gönderenden daha fazla masraf yapar.

Cyber Promotions adlı bir şirket ABD'nin baş belası olmuştu. Günde 1 milyon 800 bin spam ileten şirketin faaliyetleri mahkeme kararıyla durduruldu. Kullanıcının bir spam mail'ini almak, tespit etmek ve silmek için 10 saniye harcadığı düşünülürse America Online'ın 5 bin saatlik bağlantı için para ödemesi gerekiyordu. Oysa günde sadece 100 dolar ödüyordu.

Birçok spam mesajında, bu iletileri almak istemediğinizi belirtebileceğiniz bir komut (genellikle REMOVE gibi...) gönderilmesine ilişkin bir ibare vardır. Fakat gönderilerin yoğunluğu arttıkça bu yöntem işe yaramayacaktır.

Internet üzerindeki kullanıcıların sadece yüzde 0.1'lik bölümünün (günde 100 bin mail) spam göndermeye başladığını düşünün. Bu durumda her kullanıcı günde 100 spam mesajı alacaktır. Bir kullanıcı günde 100 remove mesajı göndermesini istemek ne kadar mantıklıdır?

Bu bir 'Spam'dir
Internet üzerinde aynı mesajın çok sayıda kopyasının, talepte bulunmamış kişilere zorlayıcı şekilde gönderilmesine "spam" deniyor. Spam çoğunlukla ticari reklam niteliğindedir. Güvenilmeyen ürünlerin, çabuk zengin olma kampanyalarının duyurulması amacına yöneliktir. Spam göndericisi çok küçük bir harcama yapar ama mali yük çoğunlukla mesajın alıcısı veya taşıyıcı, servis sağlayıcı kurum tarafından karşılanır. Spam'in mutlaka ticari olması gerekmez, politik bir görüşün propagandası ya da bir konu hakkında kamuoyu oluşturma amacıyla gönderilen posta iletileri de olabilir.

Spam ile ayrıntılı bilgiyi ve mücadele yöntemlerini, 'www.spam.org.tr'den bulabilirsiniz.

Yazarlar sayfasina geri gitmek icin tiklayiniz.

Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır