kapat

21.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
FİLİZ ÇİÇEK BİL(fcicek@sabah.com.tr )


'Hastanın sesine odaklıyız'

İlk kez küçük bir hastane kalite ödülü için başvurdu. Doğan Hastanesi Genel Müdürü Dr. İbrahim Erdoğan iddialı; "bu yıl ödül alamayız ama Türkiye'de bu ödülü alan ilk hastane olacağız" diyor.

Doğan Hastanesi'ndeki yönetim felsefesini "Hastanın sesine odaklı ve sürekli bir iyileştirme çalışması, hastanın cebinden çıkacak her kuruşu dikkate alan bir maliyet hesabı ve çalışanlarla birlikte oluşturulmuş bir aile ortamı yaratmak" şeklinde özetleyen Genel Müdür Dr. Erdoğan, yaklaşık 9 aydan bu yana Toplam Kalite Yönetimi uyguladıklarını söylüyor.

Erdoğan'ın ifadesine göre hastanedeki her çalışan sürekli iyileştirmeler gerçekleştiriyor. İş yapan insanların karar sürecine katılması ve onların aldıkları kararla yapılan iyileştirme süreçlerinin yine onlar tarafından uygulanması şeklinde olumlu bir döngü sözkonusu. Genel Müdürlüğe bağlı 6 müdürlük var. Müdürlüklerin herbiri kendi bölümündeki personele eğitim veriyor veya profesyonel şirketlerden eğitim alınmasını sağlıyor.

Ülkemizde sağlık giderlerinin karşılanamaz boyutlara geldiğine işaret eden Dr. İbrahim Erdoğan, "harcadığımız her kuruşun hastamızın cebinden çıkan para olduğunun bilinciyle hareket ediyor, herkesin alabileceği fiyatlarla sağlık hizmeti sunmaya gayret ediyoruz" diyor. (Doğan Hastanesi'nde Türk Tabipler Birliği'nin yayınladığı asgari fiyat listesi uygulanıyor.) Erdoğan, sürekli tekrar ettiği "Hastanın sesine odaklılık" konusunda şu açıklamayı yapıyor:

"Bütün faaliyetlerimiz, iyileştirme çalışmalarımız hastanın sesine odaklanmıştır. Hastamız bir sorun iletecekse en geç 5 dakika içinde bana ulaşabilir. Hastanın sıkıntıyı söylemesiyle onun çözülmesi arasında geçen süre neredeyse muayene süresine eşit. Çok atak ve dinamik olduğumuzu düşünüyoruz. Bütün organizasyonumuzu bu hıza göre ayarladık."

Doğan Hastanesi'nde hastayı hostesler karşılıyor. "Gelen hasta sizin yakınınız" motivasyonuyla hareket eden hostesler hastaya muayene sonuna kadar her aşamada eşlik ediyor.

Hipokrat artı kârını çalışanına dağıtıyor
Kalite ödülü için KOBİ dalında yarışan Hipokrat, tıbbi malzeme üretiyor. Teknoloji ödüllü firma, 3 yıldır kâr hedefini aşıyor ve aşan kısmı çalışanlarıyla paylaşıyor

HİPOKRAT'TA artı kâr dağıtım sistemi genel müdürün de çırağın da aynı parayı alması ilkesine dayanıyor ve dağıtım tabir yerindeyse 'kelle hesabına göre' yapılıyor.

Toplam Kalite Yönetimi, 1993 yılından beri firmada uygulanıyor. Firmanın Genel Koordinatörü M. Alptekin Aydın, uygulama sırasında kalıpların kırıldığını, kalite çemberlerinin farklı bir sistemle uygulandığını anlatıyor:

"Çalışanlarımızın problemi tanımasını ve çözmek için hareket geçmesini sağlayan bir sistem oluşturduk. Bütçesini, kaynağını birlikte hazırladık. Çalışanlarımız, kademeli olarak kullandıkları yetkiyle harcama yaparak istedikleri iyileştirmeyi anında harekete geçiriyorlar. Örneğin; bir ürünümüzü üretirken kullandığımız sistemin yeni bir aparata ihtiyacı olmuş. Bunun için belirli yerlerden onay alınması gerekmiyor. Harcama yetkisi içindeyse direk kendileri alım yaptırıyorlar, problemi çözüp, bize bildiriyorlar."

Kalite bayramı
Hipokrat içinde bir iyileştirme ligi oluşturulmuş. İyileştirmelere puan verilmiş. Yüksek puan alanlar, aileleri ile birlikte tatile gönderilmiş. Şirket içinde para ödülü kaldırılmış. Onun yerine çalışanları okumaya teşvik etmek amacıyla dergi veya kitap veriliyor. Alptekin Aydın, büyük firmalara benzer uygulamalar yaptıklarını ama küçük olmanın avantajını kullandıklarını söylüyor. Hipokrat'ta son 2 yıldır Kalite Bayramı yapılıyor. Şirkette yapılan iyileştirme faaliyetleri, çalışanların ailelerinin de izlediği sunuşlarla anlatılıyor. İzmir- Bornova Parkı'ndaki açık hava tiyatrosunda gerçekleştirilen ilk sunuşta çalışanlar doğaçlama bir tiyatro oyunuyla yaptıkları işi anlatmış. Ameliyathane ortamı yaratılmış ve dev protezler kullanılarak komedi oynanmış. Bu bayramın önümüzdeki yıllarda bir festivale dönüşmesi bekleniyor.

Alptekin Aydın, Toplam Kalite Yönetimi ile fabrikada 'ben', 'sen', 'o' ve 'siz' kelimelerini kullanmayı bıraktıklarını anlatıyor. 'Biz' kelimesinin içine müşterileri de kattıklarını ifade ediyor.

Kaliteli sonuçlar
Kayıp zamanlar yüzde 2.7'den, binde 7'ye düşmüş

Üretimi son 4 yıl içinde ikiye katlanmış

Yatırımları 2 kat artmış

Ortopedi cerrahisinin ihtiyaç duyduğu ürünlerin yüzde 80'ini karşılanabiliyor

Ürün çeşiti 2000'e ulaşıyor

Yazarlar sayfasına geri gitmek için tıklayınız.

Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır