kapat

21.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
2000'i kurtarma atağı
TÜRSAB Başkanı Çamaş, turizmin Temmuz-Ağustos aylarında hareketleneceğini, ancak bunun 1999'u telafi etmeyeceğini söyledi. Çamaş, "2000 yılına hazırlanıyoruz" dedi.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Talha Çamaş, Mayıs ayından bu yana turizmde yaşanan olumsuzlukların Temmuz ve Ağustos aylarında yerini canlanmaya bırakacağını ifade ederek, "Ancak bundan sonra gelecek hareketlilik önceki aylarda doğan boşlukları dolduramayacak, telafi edemeyecektir" dedi.

Çamaş, sektörde yaşanan olumsuzlukların direkt veya dolaylı bağlı sektörlere büyük darbe vurduğuna işaret ederek, 1999 yılının sorunlarını dile getirmek yerine 2000 yılı ve sonrasına ilişkin köklü ve rasyonel adımlar atmak gerektiğine işaret etti.

"Turizm sezonu için 2000'li yılların kontratları yapılmaya başlandı" diyen Çamaş, yabancı tur operatörlerinin gelecek yıllara ilişkin programına aldığı ülkeleri ve müşterilerini planlamaya başladığına dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Bundan sonra Türkiye, geleceğe ilişkin bugünkü durumuna bakıp hesap yapmamalı. Herkes projeksiyonunu ileriye umutla bakarak yapmalı. Türkiye'yi tanıtmalıyız, kültürünü, turizmini, siyasetini ve insanını anlatmalıyız. Bu tanıtım ve anlatımın sadece turizmde değil, her alanda yararını göreceğiz. Bu yıl yaşadığımız sıkıntının temelini, kendimizi ve ülkemizi anlatamamış olmak oluşturuyor. Bunlardan dersler çıkarmalıyız." Türk turizminde en önemli sorunun ise talep düşüklüğü olduğu konusunda ortak görüş bulunduğunu belirten Çamaş, bunun için tanıtım ve pazarlamaya ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi.

Tanıtıma ağırlık
ÇAMAŞ, TÜRSAB'ın her yıl gelen turistin yüzde 50'sini oluşturan İngiltere, Almanya ve Rusya'da Türk turizminin payını daha da artırmak için PİAR çalışması başlattıklarına işaret etti. Almanya ve İngiltere'de GBG firması, Rusya'da ise Facefashon tanıtım şirketi ile TÜRSAB arasında anlaşma yapıldığını, bu anlaşmaların uzun süreli ve etkili çalışmalar içerdiğini ifade eden Çamaş, uluslararası alanda tanıtım ve PİAR'ı için ilk etapta 25 milyon dolar bütçesi gerektiğini belirtti.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır