|
"Sade olan kazanacak"
Saatchi&Saatchi Avrupa Genel Müdürü Simon Goode, "2000'li yıllarda bilgi kargaşasından kurtulup yalın fikir üretebilen reklam ajansları başarılı olacak" dedi
Türkİye'nİn önde gelen reklam ajanslarından Saatchi&Saatchi, önceki gün önemli bir konuk ağırladı. Üst düzey temaslarda bulunmak üzere Türkiye'ye gelen Saatchi&Saatchi Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Genel Müdürü Simon Goode, Demode Bar'da reklam sektörünün önde gelen isimlerinin katıldığı bir toplantıda reklam ajanslarının durumunu değerlendirdi.
Konuşmasında reklam ajanslarının yeni çağın gereklerine uyum sağlaması için yapması gerekenlere dikkat çeken Goode, ajanslara yapılan eleştirilere de yanıt verdi. Goode ile reklam sektörünün içinde bulunduğu durumu ve geleceğini konuştuk.
*Firmaların ve insanların reklam ajanslarına bakışı neden değişti?
Bilgiye ulaşmak şimdi, her zamankinden daha kolay. Bu bilgi ve iletişim karışıklığında yalın ve anlaşılır şeyler söylemek, tüketicilerle yakın ilişkiler kurmak çok önemli. Saatchi&Saatchi gibi reklam ajansları bunları uygulayabildikleri için başarılı. Ama bunu yapamayanlar sektörün adını karalıyor.
Saatchi&Saatchi Avrupa Genel Müdürü Simon Goode, '2000'li yıllarda kendi içinde dayanışma içinde olan, güncel bir reklam sektörü yaratmalıyız' dedi
*Saatchi&Saatchi bunu aşabilmek için neler yaptı?
Bizim kendi bünyemizde gerçekleştirdiğimiz bir değişim programı var. Bu, temelini yaratıcılıktan alıyor. Yapılması gereken, insanların bilgisayar labirentleri içinde kaybolmamasını sağlamak. Mümkün olduğunca yalın, ama olunması gerekenden daha yalın olmadan, tüketicide yıllarca bağımlılık yaratacak markalar yaratıyoruz. Biz, artık sadece reklam ajansı değil, fikir şirketiyiz.
*İnsanların reklam ajanslarına yaptığı eleştirilerde ajansların hiç mi payı yok?
Bence diğer ajansların ne yaptığının çok önemi yok. Çünkü biz bazı konularda öncü olmak istiyoruz. Bizi takip eden ajanslar olursa, bu sektör daha da ileri gidebilir.
*Dünyada birçok reklam ajansı var. Sizi bunların içinden sıyıran artı değeriniz ne?
Yaratıcılık. Biz, yaptığımız her reklamı, ürettiğimiz her kampanyayı, yaratıcılığımızın sınırlarını zorlayarak sunmaya çalışıyoruz. Tüketicinin dikkatini çekmeyi başarabiliyoruz. Bunda çok başarılı olan iletişim ağımız da etkili.
*Reklamcılar yöneltilen eleştirilerden nasıl kurtulabilirler?
Bunun için yapılması gereken tüm sektörün bir araya gelerek çalışması. Çünkü reklam sektörünün karşısında yeni pazarlama tekniklerinden teknolojik pazarlamaya, hükümet yasaklarına kadar pekçok sorun var. Bunu aşmak için herkes bir araya gelerek çalışmalı.
*Danışmanlık şirketlerinin sizin işinize el attığı yolunda da eleştirileriniz var...
Bence danışmanlık şirketleri kendi işlerini yaparak bir şirketin başarısına büyük katkı yapabilirler. Ancak iş firma imajını oluşturmaya ya da sunuma geldiğinde, herkesin kendi işini yapması gerekir diye düşünüyorum. Bu noktada iş, reklamcıların yaratıcılığına bırakılmalı.
* Dünya 2000'li yıllarda nasıl bir reklam dünyası görecek?
Şeffaf, yalın, tüketiciyi kandırmaktan çok onlara fayda sağlamaya çalışan bir sektör olması gerektiğine inanıyorum. Kendini sürekli güncelleyebilen ve teknolojik gelişmelere, yeni pazarlama tekniklerine uyum sağlayabilen bir reklam sektörü oluşturabilirsek, bu sektörde büyü asla bozulmayacak.
Açıl SEZEN
|
Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
|