Tanıtımda gecekondu değil gökdelen mantığı
Tasead Ulusal Tanıtım Şurası'nda, tanıtımın her konuda, ortak amaç çerçevesinde yapılırsa fayda sağlayacağı belirtildi
Türkiye'nin tanıtımındaki eksiklikleri gidermeyi ve yapılan çalışmalarla fiiliyat arasında koordinasyonu sağlamayı hedefleyen Tasead (Tanıtım Sektörü Eşgüdüm ve Araştırma Derneği) Ulusal Tanıtım Şurası Egebank'ın sponsorluğunda başladı. Şura'da, ekonomiden insan haklarına, bilim ve sanattan tanıtım sorunlarına kadar pek çok konuda hazırlanan on ayrı rapor sunuldu.
TASEAD Başkanı Nail Keçili, açılış konuşmasında, Türkiye'nin tanıtımının "gecekondu değil, gökdelen mantığı" çerçevesinde yapılması gerektiğini ifade ederek, "Tanıtımın günlük, kısa vadeli ve tepkisel bir şekilde yürütülmesinin çıkar yol olmadığı anlaşılmıştır" dedi.
Raporlar ve öneriler
Bugüne kadar "tanıtım" denince turizmin akla geldiğini belirten Keçili, "Çalışmalarımızdan sonra artık tanıtımın birçok alanda ama ortak amaç doğrultusunda yapılması gerektiği umarım anlaşılacaktır" diye konuştu. Keçili, amaçlarının Türkiye'nin yıllardır süren tanıtım meselesine bir program getirip, "tanıtım anayasası" hazırlamak olduğunu anlattı.
Konuşmaların ardından "Tanıtım Sorununun Tespiti", "Demokrasi ve İnsan Hakları", "İnsan Yetiştirme Düzenimiz ve Aydınlarımız", "Sanat ve Kültür" ile Spor" komisyonlarınca hazırlanan raporlar sunuldu. Raporlarda, tanıtım konusunda devlet, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin üzerlerine düşeni gereği gibi yapmadığı belirtilerek, en önemli sorunun örgütlenme olduğuna işaret edildi. Türk ve yabancı bilimadamlarının görev alacağı "Bilim Lobisi" oluşturulması istenen raporların ikinci bölümünde ise araştırmalar şu başlıkları taşıdı: Ekonomi, Bilim, Tanıtımda Pazarlama, Türk Mal ve Hizmet Kalitesinin Artırılması, Medyanın Tanıtımda Kitle Eğitimindeki Rolü.
Yapılan çalışmaların sonucunda bir an önce alınması gerekli tedbirleri Keçili şöyle özetledi:
* Tanıtım konusunda bugüne değin eşgüdümsüzlük yüzünden sadece konuşulmuş, iş fiiliyata geldiğinde neticesiz kalınmıştır. Tasead bu ikilemin kırılması amacıyla eşgüdüm ihtiyacının ayaklarından biri olacaktır.
* Tanıtım bir Devlet politikası düzeyinde algılanmalı ve herhangi bir değişiklikten etkilenmemelidir.
* Devlet, ilke olarak Tanıtma Fonu'nu şeffaflaştırmalı ve projeleri katılımcı bir zeminde oluşturmalıdır.
* Kamu ve özel sektörün güç kaynakları, birbirlerini dışlamak yerine ortak idealler çerçevesinde ortaya konmalı.
Yılda 1 milyar dolar lazım
ANAP İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalı da, tanıtımın yanına bilgilendirme kavramının da konulması gerektiğini vurgulayarak, doğru, şeffaf bilgi verilmesi halinde batı dünyası ile olan ihtilafların azalacağını söyledi. Türkiye'nin tanıtıma yılda 1 milyar dolar harcaması gerektiğini ve bunun bir dünya gerçeği olduğunu anlatan Akarcalı, "Bilgilendirme ve tanıtımda devletin ancak desteği olur. Bu kesinlikle devlet eliyle yapılmaz" dedi.
Her alanda tanıtıma ödül
Tasead Türkiye'nin tanıtımına verdiği destekten ötürü bazı kişi ve kuruluşlara ödül verdi. Ödül kazananların listesi şöyle:
Murat Demirel | Şura organizasyonuna desteği |
Fuat Miras | TOBB'un özellikle Apo |
| dönemindeki kampanyası |
Yavuz Zeytinoğlu | TOBB |
Erkut Yücaoğlu | TÜSİAD özellikle İtalya |
| krizindeki tanıtım çabaları |
Rahmi Koç | Dünya Ticaret Odası Başkanlığı görevi |
Ali Koç | Harvard Üniversitesi Vehbi Koç Türk Tarih |
| kürsüsünün oluşumunun desteği |
Sakıp Sabancı | Amerika'daki Hat Sergisi'ndeki başarısı |
Hakan Uzan | İtalya Krizinde Telsim |
| olarak yaptıkları kampanya. |
Meral Gezgin Eriş | IKV olarak Türkiye'nin |
| tanıtımına verdikleri destek. |
Uğur Işık | Boğazdaki Offshore organizasyonu |
Osman Atasoy | Uzaklar teknesinin başarısı |
|