kapat

SALI 04 AĞUSTOS 1998

"Bosch iyi rakip!

"Profilo'nun Bosch'u satın alması ve Türkiye'de üretime geçilmesinden etkilendik de diyemem etkilenmedik de.

Bosch'un bir pazar payı elde ettiği doğru. Çünkü daha önce yüzde 2.5 pazar payına sahipti. Profilo satın aldıktan sonra, o zamanki AEG'nin pazar payının neredeyse tamamını ele geçirdi. Yani bir pazar payı yüksselttiği doğru. Bizim pazar payımızda şu ana kadar büyük bir değişiklik görmüyorum, hemen hemen aynı. Fakat Türkieye'nin dışa açılmasıyla çok marka girdi. Her marka da herkesten birşeyler alır. En büyük pazar payına sahip bizden de birşeyler götürecekler tabii ki. Ve en fazla pazar payına sahip olduğumuz için en fazla da bizden gider.

Bosch iyi bir rakiptir, ama unutmayın ki Almanya'da dördüncü beşinci sırada bir markadır. Türkiye'de bir Avrupa marka takıntısı var. Bosch hep bir Alman markasıydı ama artık değil. Burada satılan ürünlerin büyük bir çoğunluğu, Yunanistan, Türk, İspanyol üretimi. Bir miktar Alman geliyor. Dolayısıyla bizim ürünlerimizden çok büyük bir farkı olmadığı görülüyor. Türkiye'de Arçelik çok büyük bir yaygınlığa sahip. Bosch'u bilen insan sayısı çok azdı. Yaygınlaştıkça onların kullanımı, tecrübeyi aktaracak insan sayısı artacak ve insanlar neyin iyi olduğunu anlayacak. Birçok eş üründe baktığımız zaman bizim fiyatlarımız aynı ve bazılarında da üstünde. Yani Bosch kendi kendini pazar liderinin altında konumlandırmaya ihtiyaç duydu. Biz fiyatlarımızda bir değişiklik yapmadık. Bu da bizim liderliğimizi kabul ettiğini gösteriyor. Ama gelecekte nasıl bir strateji izlerler onu bilemiyorum."


© COPYRIGHT 1998 MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. (Her hakkı saklıdır)
Yorum ve önerileriniz için: editor@sabah.com.tr