kapat

SALI 30 HAZİRAN 1998

Sigara üreticilerinden örnek işbirliği!

Türkiye'nin 3 sigara üreticisi Tekel, Philip Morris ve R.J.Reynolds 18 yaşından küçüklere sigara satılmaması konusunda kampanya başlattı.

Türkiye'nin sigara üretim ve dağıtımını temsil eden Tekel, Philip Morris SA ve R.J.Reynolds firmaları 18 yaşından küçüklere sigara satılmaması konusunda anlaştı. Ortak bir kampanya başlatan firmalar bayilerine, 2 yıl önce çıkarılan yasa kapsamında kendilerini çok ağır cezaların beklediğini hatırlatarak yasağa uymalarını sağlayacaklar.

Sigara firmalarının "Çocuklarımızı Sigaradan Uzak Tutalım" sloganıyla başlattığı kampanyanın denetimini üstlenen Devlet Bakanı Eyüp Aşık, bu ortak girişime, üzerinde "18 yaşından küçüklere satılmaz" ibaresi yazılı broşürleri bir sigara bayinin camına asarak start verdi.

Kampanyanın tanıtım toplantısında gayelerinin çocukları sigara tuzağından uzak tutmak olduğunu vurgulayan Eyüp Aşık, "4207 sayılı Kanun, 18 yaşından küçüklere tütün ve tütün mamulü satışını yasaklamıştır. Ancak bu kanun hükmünün uygulanmadığını, bu konuda bilgi eksikliği olduğunu, eski alışkanlıkların devam ettiğini üzülerek görüyoruz. Kampanyanın bir hedefi kanun hükmünü duyurmaksa, bir diğer hedefi çocuklarımız ve anne-babaları bu konuda eğitmektir" dedi.

Aşık, bu kampanya ile 18 yaş altına sigara satılması halinde bayilik ruhsatının iptaline varan cezaları uygulanabilir kılmayı amaçladıklarını söyledi.

Kampanya, satış noktalarına dağıtılacak paketlerle birlikte kasa ve vitrin camlarına yapıştırmak üzere sticker'lar, satış elemanlarını eğitici ve bilgilendirici dökümanlar, posterler ve yaka kartları yoluyla yürütülecek.

Rekabet rafa kalktı

Kampanyanın en ilgi çekici yanı ise Türkiye'de sigara üretimi yapan üç üreticinin, Tekel, Philip Morris ve R.J.Reynolds önderliğinde yürütülecek olması. Tekel Genel Müdürü Mehmet Akbay, kampanyayla ilgili olarak, "Uzun yıllar tek sigara üreticisi ve pazarlayıcısı kuruluş olarak Tekel, sigara tüketimini özendiren kampanyalardan kaçınmış, toplum sağlığını göz önünde bulundurmuştur. Başlatılan kampanya, rekabet şartlarında birbiriyle yarışan firmaların, toplum çıkarları söz konusu olduğunda biraraya gelebileceklerinin de bir göstergesi olmaktadır" dedi.

Marlboro sigaralarının üreticisi Philip Morris SA Genel Müdürü Marco Terribilini ise, "Philip Morris olarak biz her zaman küçüklerin sigara içmemesi ve tütün mamullerine ulaşamaması gerektiğini savunduk. Sigara içmek sadece yetişkinlerin verebileceği bir karardır ve öyle kalmalıdır. Sayıları 200 bini bulan perakendecileri kanun hükmünü uygulamaya teşvik etmek amacıyla tütün sanayii olarak ortaklaşa başlattığımız bu kampanyayı vargücümüzle uygulamaya kararlıyız" diye konuştu. Terribilini, bu kampanyanın belirgin bir farklılık yaratmada başarılı olacağına inandığını da sözlerine ekledi.

Camel ve Winston gibi markaların üreticisi R.J.Reynolds'ın Genel Müdürü Servisimin Cömert ise bu kampanyanın üç üreticinin katılımıyla gerçekleştirilmesinin başka ülkeler için de model oluşturacağını belirtti. R.J.Reynolds'ın "küçükler sigara içmemelidir" prensibine sıkı sıkıya bağlı bir kuruluş olduğunu kaydeden Cömert, "Şirketimizin politikası gereği küçüklere yönelik tanıtım ve pazarlama faaliyetleri tümüyle yasaklanmış ve buna uymayanlara, işten çıkarılma da dahil olmak üzere ağır yaptırımlar getirilmiştir. Ama başarıya ulaşmada en önemli görev de ailelere düşmektedir" diye konuştu.


© COPYRIGHT 1998 MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. (Her hakkı saklıdır)
Yorum ve önerileriniz için: editor@sabah.com.tr