SALI 12 AĞUSTOS 1997
ATATÜRK Havalimanı, dün büyük bir facianın eşiğinden, yağmur sayesinde döndü. Kahire-İstanbul seferini yapan Mısır Hava Yolları'na ait 837 sefer sayılı yolcu uçağı, saat 11.12'de, 06-24 numaralı piste normal iniş yaptı. 136 yolcu ve 14 mürettebatın bulunduğu uçağın kaptan pilotu Rushdi Zakria, inişten sonra park yerine yönelerek kuleden park ve pist pozisyonu hakkında bilgi aldı. Kuleden olumlu yanıt alan pilot, bağlantı yoluna dönerken yolunu şaşırdı.
DÖNÜŞ yolunu son anda fark eden pilot, gerekli manevra kabiliyetini kaybettiği için pistten çıktı. Uçak, iki yol arasında yağmur nedeniyle biriken çamura saplanarak durdu. Olayda ölen ya da yaralanan olmazken, uçağın iniş takımlarında hasar meydana geldi. Çamur alan üzerinde 10 metre ilerledikten sonra durabilen uçağın, 50 metre ilerdeki karayoluna çıkmaması faciayı önledi. Görevliler tarafından tahliye edilen yolcular, korkmadıklarını söylediler.
DEVLET Hava Meydanı İşletmeleri yetkilileri, olayın pilotaj hatasından kaynaklandığını söylediler. Kazadan önceki yarım saat içinde aynı piste aynı tipte 4 uçağın normal iniş yaptığını belirten yetkililer, "Uçağın inişi normaldi. Pilot bizden daha uzun bir pist istemedi. Diğer inişler çok normal olmasına rağmen Mısırlı pilot nasıl davrandı bilemiyoruz. Pistin frenleme veya su birikintisi gibi bir problemi yok" dediler.
ATATÜRK Havalimanı'nda benzer ilk kaza, 27 Ağustos 1994'te yaşanmıştı. THY'na ait Kaptan Pilot Örsal Sönmez yönetimindeki Eskişehir adlı uçak inişte frenleri tutmadığı için pistten çıkmış, tren raylarına 5 metre kala durmuştu. 21 Ağustos 1996'da da, yine Mısır Havayolları'na ait yolcu uçağı, inişte yine 06-24 nolu pistten çıkmış, bariyerleri aşarak Florya mevkiinde yola inmişti. Bir taksiye çarpan uçak, sürücünün yaralanmasına neden olmuştu.
GÖKHAN ARTAN-MURAT KEKLİKÇİ