Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 10 Kasım 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Aynı evde büyüyen iki kardeş arasında öğrenme stili farklı olabilir. Ailelerin çocuklarının bilgi algılama tipine uygun çalışma ortamı yaratması gerekiyor
Kardeşler arasında öğrenme stilleri birbirinden farklı olduğu için ailelerin çocuklarını "kardeşi" gibi ders çalışmaya zorlamaması gerekiyor. Öğrenme stilleri ile zekâ arasında da ilişki olmadığını belirten Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri Modeli'nin mimarı, St. John's Üniversitesi Eğitim Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Rita Dunn, öğrenme stilleri dikkate alınarak yapılan eğitimin başarıyı artırdığını söylüyor. Dunn'un ailelere uyarısı şöyle: "Anne-babalar arasında da farklılık vardır. Eşlerden biri analitikse mutlaka global (bütünsel) biriyle evlenir. Bu da zaman zaman evlilikte sorun yaşanmasına neden olur. Mesela, eşlerden biri net saatler vermeyi, net konuşmayı severken diğeri muallak konuşur. Biri duygusalsa diğeri daha çok rakamlara bağlıdır. Çocukların öğrenme stili de farklı farklıdır. İlk çocuğunki anneye benzerse. İkinci babaya benzer. Üçüncü çocuk ise, ne size ne de eşinize benzer. İlk çocuk sorunluysa ikinci çocuk melek gibi olacaktır. Çocuklarınızın hepsini de aynı şekilde eğitemezsiniz. O yüzden sizin gibi öğrenmeleri konusunda baskı yapmayın. Onları belirli bir yöne zorlamayın. Çocuklarınızı oldukları gibi sevin, onları cesaretlendirin. Hangi alanda iyilerse bırakın onu yapsınlar. Siz çalışma alanlarını ve hayatlarını onların öğrenme biçimlerine göre düzenleyin ve onların yolunu açın."

FİZİKSEL ÇEVRE DE ÖNEMLİ
Öğrenme stillerini oluşturan başka etkenlerden biri de fiziksel çevre. Doğal ışık ya da aydınlatma, çok sıcak ya da soğuk ortam, sessizlik ya da ses, oturma biçimi öğrencilerin öğrenmesinde olumlu ya da olumsuz etki yapabiliyor. Bunun yanı sıra sosyal tercihler de öğrenme stillerini oluşturuyor. Tek başına öğrenmeyi tercih eden öğrenciyi bir başkası ile çalışmaya zorlamak ya da grup çalışmasına katılması için teşvik etmek onun öğrenmesini olumsuz etkiliyor.