|
 |
 |
 |
Metafor: Bir Kudsi Erguner Projesi
Carolyn Carlson: koreografi Kudsi Erguner: ney Hassan Massoudy: hat
Carolyn Carlson Dans Topluluğu Kudsi Erguner Topluluğu Dünya Müziğinin öncülerinden olan ve Erguner ekolünün son temsilcisi neyzen Kudsi Erguner, modern dansın önde gelen isimlerinden Carolyn Carlson ile gerçekleştirdiği projeyi ilk kez İstanbul Müzik Festivali 'nde izleyiciye sunacak. Mevlana'nın şiirlerinden esinlenerek bestelediği müziğe, Carlson'un koreografisini ekleyen Erguner'e performans sırasında gerçekleştireceği hat çalışmasıyla dünyaca ünlü k ali grafi sanatçısı Irak asıllı Hassan Massoudy eşlik ediyor.
90' sürer; arasız.
Biletler: 75, 50, 30 YTL / Öğrenci: 10 YTL / Balkon: 125 YTL CAROLYN CARLSON Finlandiyalı bir ailenin çocuğu olarak Californiya'da dünyaya gelen Carolyn Carlson, klasik dans öğreniminden sonra, Alwin Nikolais topluluğunda yedi yıl çalıştı. 1968 yılında Paris Uluslararası Dans Festivali'nde "En İyi Dansçı Ödülü"nü kazandı.
1974 yılında yıldız dansçısı olduğu Paris Operası'nın 1975 yılında Tiyatro Araştırma Grubu'nun başına geçti. Koreografi ve opera arasında yapılan bu çalışmalar sonucu, tüm dünyada sahnelenen yirmi beş yapıta imza attı.
1985 yılından itibaren dansçı, koreograf, öğretmen ve yönetici olarak Paris Tiyatrosu, Teatro de la Venice, Venedik Bienali, Helsinki ve Stockholm'de yapıtlar üretti.
Yetmişin üzerinde koreografisi bulunan Carolyn Carlson, 1998 yılında Chevalier des Arts et Lettres, 2000 yılında Fransız Cumhurbaşkanı tarafından verilen Chevalier de la Ld'Honneur ve 2002 yılında da Paris Kent Madalyası'na layık görüldü. Sanatçı 1994 yılında kurduğu Paris Dans Atölyesi'ni yönetmektedir.
KUDSİ ERGUNER Günümüzün en önemli ney üstatlarından olan Kudsi Erguner, özellikle Osmanlı ve tasavvuf müziğini dünyaya tanıtması ve kendisine uluslararası bir ün kazandıran proje ve kayıtlarıyla tanınmaktadır. Her ikisi de çok saygın müzisyenler olan dedesi ve babasının ney çalma geleneğini sürdüren Erguner, 1973'te yerleştiği Paris'te müzik çalışmalarının yanı sıra mimarlık ve müzikoloji öğrenimi görmüş ve her iki alanda da doktorasını tamamlamıştır.
Uzun süre Fransız radyosu için çalışmış ve aynı zamanda Türk, Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika müzikleriyle ilgili araştırmalarına devam etmiştir. Avrupa, ABD ve Japonya'daki sayısız konserlerinde Türk tasavvuf müziği ile İstanbul'un müzik kültürünü tüm dünyaya tanıtmıştır.
Yönetmen Peter Brook, Martin Scorsese, Marco Ferreri, besteci George Aperghis, Peter Gabriel ve caz müzisyenleri Didier Lockwood ve Jean-Marc Padovanni ile birlikte çalışan Erguner, hepsi dünyada dağıtılan 70'e yakın Osmanlı müziği kaydı gerçekleştirmiş, Nusret Fatih Ali Han ve Anouar Brahem gibi sanatçılarla yaptığı çalışmalar onların da uluslararası üne kavuşmasını sağlamıştır.
Hazırladığı müzikler üzerine modern dansın öncülerinden Carolyn Carlson ve Maurice Bejart'ın gerçekleştirdiği koreografiler Avrupa'nın birçok kentinde sahnelenmiştir.
Uluslararası İstanbul Müzik Festivali için de Tasavvuftan Flamenko'ya, Gazeller vb. birçok özgün proje geliştiren sanatçının, Ferahfeza Mevlevi Ayini, Viyana ve İstanbul'dan Şarkılar-Schubert/Şevki Bey gibi festival konserlerinde yer alan sanatçının kitapları da bulunmaktadır.
2000 yılında Fransız Hükümetinin Kudsi Erguner'e ısmarladığı, "Passion d'Istanbul" projesinin Paris konseri CD olarak yayınlanmıştır. Erguner, bugün "World Music" adıyla tüm dünyada büyük ilgi gören müzik akımının en önemli öncülerinden biridir.
HASSAN MASSOUDY Tunus asıllı usta hattat Hassan Massoudy, Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde öğrenim gördükten sonra, uzun yıllar Bağdat'ta ünlü hattatların yanında çalışmalarını sürdürdü. Daha sonra İstanbul'da, son devrin en büyük hat ustası Hamid Hoca'dan icazet (diploma) aldı.
Geleneksel hat sanatının her dalında ve modern görsel sanatlardaki ustalığıyla hat sanatına yeni bir boyut kazandıran Massoudy, açtığı sergiler ve hazırladığı kitaplarla, bugün Avrupa'da ve İslam dünyasında bu alanın en önemli isimlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Sanatçı Paris'te açtığı hat atölyesinde birçok öğrenci yetiştirmiştir.
|
|
|
 |
|