Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 19 Haziran 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Bireysellikleri ve kendi mutlulukları ön planda olan Star Anneler, yüzde 29 ile ikinci en büyük grup. Çoğunluğu çalışan bu grupta hamburger ve pizza tüketimi de yüksek Bireysellikleri ve kendi mutlulukları ön planda olan Star Anneler, yüzde 29 ile ikinci en büyük grup. Çoğunluğu çalışan bu grupta hamburger ve pizza tüketimi de yüksek
Nielsen'in Mother's-ID araştırmasında ikinci en büyük grubu, yüzde 29 oranla 'Star Anneler' oluşturuyor. Çalışan annelerin bu segmentte daha fazla olmasına paralel olarak çocuğunu kreşe, anaokuluna gönderme veya anneden düzenli yardım alma 'Star'larda daha fazla görülüyor. Bu gruptaki anneler çocuklarına sevgi göstermekte zorlanmıyor, onları sık sık eleştirmiyor, sinirlenmiyor ve çocuğundan karşılık beklemiyor. Çocuk odaklı bir hayatları yok. Hayattaki en önemli görevlerinin anne olmak olduğunu düşünmüyorlar ve her şartta çocuğa öncelik tanımaya çalışmıyorlar. Yani akılları hep çocuklarında değil. Eşlerine ve kendilerine de vakit ayırıyorlar ve sadece çocuğa özel aktiviteler yapmak veya sadece kendi çocuklarının yaşında çocukları olan arkadaşlarla görüşmek gibi bir eğilimleri yok. Kendi istekleri çocuğun isteklerinden önde.

ANNELERİMİZDEN FARKLI
Nielsen ekibinden Ebru Usta, Ece Tarhan ve Eda Çetin'in en çok aklında kalan grup, Star Anneler olmuş. Hayatlarını anlatırken çocuklarından çok hobilerini, eşleriyle ilişkilerini veya arkadaşlarını anlatmayı tercih etmeleri, araştırma ekibinin dikkatini çeken farklılıklardan. Hepsi, "Bizim annelerimiz böyle değildi" diyor. Asıl çarpıcı olan da şu, tüm annelerden "Bize aile fotoğraflarınızdan getirir misiniz?" talebinde bulunan ekibe bir tek Star Anneler, ağırlıklı olarak çocuk doğmadan önceki ya da çocuksuz fotoğraflarını getirmişler. Arkadaşlarıyla bir gece kulübünde eğlenirken, annesi ve kız kardeşiyle sohbet ederken, ya da eşiyle dans ederken. "Çocuğunuz neredeydi bu esnada?" diye sorulunca yanıtlar, "Daha doğmamıştı", "Evde uyuyordu" ya da "Anneannesine bırakmıştık" şeklinde olmuş. Star'ların bireyselliğini ne kadar önemsediği, işte bu fotoğraf getirme sürecinde iyiden iyiye öne çıkmış. Bu gruptaki anneler, çocuklarından bağımsız olarak kendi hayatlarına daha odaklı oldukları için de çocukların karakteri diğerlerine göre daha dışa dönük olarak gelişmiş. Anne-çocuk ilişkisinde en çok hoşlarına giden nokta, çocuklarının kendilerini karşılıksız sevmesi ve sorgulamadan kabul etmesi.

FAST FOOD TÜKETİMİ YÜKSEK
Star'lar aslında son dönemde çocuğa özel ürün ve hizmet geliştiren endüstrinin en önemli müşterileri. Kendi hayatlarını önemsedikleri için çocukların beslenmesinde de daha pratik olmayı tercih ediyorlar. Sabah kahvaltısı ve akşam yemeğinde domates, salatalık gibi söğüş sebzeler, öğlen yemeğinde hazır hamburger, pizza, tavuk, patates kızartması gibi fast food yiyecekler ile meyve, ara öğünlerde ise ekmek tüketimi daha yüksek. Anneler, çocuklarının beslenme çantasına da yine pratik yiyecekler koyuyor.

YETERSİZLİK DUYGUSU YOK ÇOCUKLARIYLA ÇATIŞMIYOR
* Çocuğun kendisini eleştirmesine izin veriyorlar, çocukla tartışmaya açıklar ve babaya haber vermeden bazı şeyleri çocukla birlikte halledebiliyorlar.

* Anne, çocuğuyla olan ilişkisinde daha rahat, arkadaş gibi ve çatışmaya girmiyor.

* Çocuğuna her konuda iyi model olduğunu düşünüyor ve kendini yetersiz görmüyor.

* Çocukları için yaptıklarını mecbur olduğu için yapmıyor.

* Anneliğin, bireyselliği ve sosyal hayatı öldürdüğünü düşünüyorlar (özellikle bu gruptaki genç anneler).

* Kendi mutluluklarını sağlamadan, çocuklarını mutlu edebileceklerine inanmıyorlar.

* Çocuklarının temel ihtiyaçları hariç, diğer isteklerine ve gelişimlerine karşı çok duyarlı değiller.

* Bu konularda genellikle aile büyüklerinden veya yakında oturan diğer aile bireylerinden destek alıyorlar.

* Ağırlıklı olarak özel günlerde hediye almakla beraber, diğer segmentlerden farklı olarak daha yüksek oranda herhangi bir neden gerekmeden de hediye alabiliyorlar.

* Eşlerine ve kendilerine de zaman ayırıyorlar ve sadece çocuğa özel aktiviteler yapmak veya sadece kendi çocuklarının yaşında çocukları olan arkadaşlarla görüşmek gibi bir eğilimleri yok.

* Gruba getirilen fotoğraflardan birinde Star Anne, hamile iken arkadaşlarıyla beraber bir eğlencede görülüyor. Anne, normalde sigara içmesine rağmen, bu ortamda bile sigara içmemesini, 'fedakârlık' olarak değerlendiriyor.

* Yine başka bir fotoğrafta çocuklar yokken yapılan bir sohbet anı görüntülenmiş. Anne bu zamanlara özlem duyduğunu söylüyor.

* Anne-çocuk ilişkisinde en çok hoşlarına giden nokta, çocuklarının kendilerini karşılıksız sevmesi ve her halleriyle kabul görmeleri.

* Çocuğun varlığının eşleriyle ilişkilerini güçlendirmesinden memnunlar ve çocukla ilgili eşlerden destek alıyorlar.

* Annenin istemeyip babanın onayladığı herhangi bir konu olmadığını söyleme oranı bu grupta daha yüksek.

Emine Kamışlı, bulunduğu kategoriyi sorgulayıp, 'Keşke başka türlü anne olsaydım' diye kaygılar yaşamıyor. Oğullarının kendine yetiyor olmasıyla çok gururlanıyor.HEPSİNDEN BİRAZ VAR AMA SANIRIM STAR'LIK AĞIRLIKTA
Sabancı Holding Başkan Vekili Şevket Sabancı'nın kızı, Esas Holding'in patronu Emine Kamışlı iki erkek çocuk annesi. Yıllar önce gruptan ayrılıp kendi işini kuran Emine Kamışlı, Esas Holding'i kısa zamanda pek çok işkolunda başarılı bir grup haline getirdi. Kamışlı, "Siz hangi kategoridensiniz?" sorusuna şu karşılığı veriyor: "Aslında tüm kategorilerden hepimize uyan bölümler var. Veya zaman zaman duruma göre kategoriler arası kayabiliyoruz. Ama yine de ben kendimi daha çok 'Star' bölümünde, annem Hayırlı Sabancı'yı da 'Cankurtaran' kategorisinde görüyorum. Bulunduğum kategoriden de memnunum." Kamışlı, her iki oğlunun da kendi ayaklarının üzerinde duran çocuklar olmasından çok mutlu.