SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
  » Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
AB Konseyi'nin Türkiye Raporu
Din hanesi kalkabilir

AB Konseyi'nin Türkiye Raporu





ECRI'NİN TÜRKİYE HAKKINDAKİ İKİNCİ RAPORUNUN TAKİBİ Uluslararası Hukuk Metinleri
1. ECRİ, Türkiye hakkındaki ikinci raporunda Türk yetkililere Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin (AİHS) 12. Ek Protokol'ünü imzalanıp onaylanmasını, Bütün Irk Ayırımcılığı Biçimlerinin Bertaraf Edilmesi Uluslararası Sözleşmesine taraf olup bu Sözleşmenin 14. maddesi uyarınca, bireysel başvuruların Irk Ayırımcılığının Bertaraf Edilmesi Komitesi tarafından incelenebilmesine ilgili olarak beyanatta bulunmayı tavsiye etmişti. ECRİ, Uluslararası Medeni ve Siyasi Haklar Anlaşmasının ve Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Anlaşmasının Meclis onayından geçirilmesini de tavsiye etmişti. ECRİ aynı şekilde, Eğitimde Ayırımcılığa Karşı UNESCO Sözleşmesini, Avrupa Bölgesel ve Azınlık Dilleri Şartını ve Milli Azınlıkların Korunması Çerçeve Sözleşmesini, Yabancıların Yerel Düzeyde Kamu Hayatına Katılımı Sözleşmesini ve Milliyet Konusunda Avrupa Sözleşmesini imzalanıp onaylamayı tavsiye etmişti.
2. ECRİ, ikinci raporunun kabul edilmesinden bu yana Türkiye'nin insan hakları alanında önemli sayıda sözleşmeyi imzalayıp onayladığını öğrenmekten memnun olmuştur. Bütün Irk Ayırımcılığı Biçimlerinin Bertaraf Edilmesi Uluslararası Sözleşmesi 16 Eylül 2002 tarihinde onaylanmıştır. 14. Madde uyarınca henüz beyanda bulunulmamıştır. AİHS'nin 12. Ek Protokol'ü 18 Nisan 2001 tarihinde imzalanmıştır. Türk yetkilileri bu metni onaylamaya niyetli olduklarını bildirmişler, ancak bu konuda kesin bir takvim belirtmemişlerdir.
3. Uluslararası Medeni ve Siyasi Haklar Anlaşması ve Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Anlaşması 23 Eylül 2003 tarihinde Meclis onayından geçirilmiştir. Bununla birlikte ECRİ, Türkiye'nin Uluslararası Medeni ve Siyasi Haklar Anlaşmasının etnik, dini ve dilsel azınlıklara ilişkin 27. maddesine çekince koyduğunu kaydetmiştir. Bu çekince uyarınca, bu hükümler Türkiye'de ancak 24 Temmuz 1923 tarihli Lozan anlaşmasının ilgili hüküm ve normları uyarınca yorumlanıp uygulanabilecektir. Aynı şekilde, Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Anlaşmasının ebeveynlerin çocuklarına kendi inançları doğrultusunda dini ve manevi eğitim verme özgürlüğüne ve keza bireylerin ve tüzel şahsiyetlerin belirli koşullarda öğrenim kurumları oluşturup yönetme haklarına ilişkin 13. maddesine de çekince konmuştur. Bu çekince uyarınca, bu hükümler ancak Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına uygun olmak kaydıyla uygulanabilecektir.
4. Türk yetkilileri, 6 Ekim 2004'te imzalamış oldukları Gözden Geçirilmiş Sosyal Şartı Meclis onayından geçirmeyi ve Avrupa Sosyal Şartının ilk başta dışlamış oldukları hükümlerini kabul etmeyi düşündüklerini ECRI'ye bildirmişlerdir. Yabancıların Yerel Düzeyde Kamu Hayatına Katılımı Sözleşmesine ve Milliyet Konusunda Avrupa Sözleşmesine taraf olma imkanlarını da araştırmaktadırlar, ancak henüz aşılması gereken hukuki engeller mevcuttur. Yukarıda adı geçen diğer metinlerle ilgili olarak Türk yetkililerin niyeti konusunda ECRI'nin bir bilgisi yoktur.
5. Türkiye bugüne kadar ne Siber Suç Sözleşmesini ne de bilişim sistemleri yoluyla gerçekleştirilen ırkçı ve yabancı düşmanı niteliğindeki eylemlerin cezalandırılmasına ilişkin Ek Protokolünü imzalamıştır. Birleşmiş Milletlerin Tüm Göçmen İşçilerin ve Aile Fertlerinin Haklarının Korunmasına Dair Sözleşmesi 19 Ocak 1999'da imzalanmış, ancak henüz onaylanmamıştır.

Tavsiyeler
6. ECRİ Türk yetkililere AİHS'nin, ayrımcılığa genel anlamda yasak getiren 12. Ek Protokol'ünü en kısa sürede onaylamasını tavsiye eder. Bütün Irk Ayırımcılığı Biçimlerinin Bertaraf Edilmesi Uluslararası Sözleşmesinin 14. maddesi uyarınca, Irk Ayırımcılığının Bertaraf Edilmesi Komitesi'ne bireysel başvuruları ele alma yetkisi verecek şekilde beyanatta bulunmayı tavsiye eder. ECRİ, Türk yetkililerinden Uluslararası Medeni ve Siyasi Haklar Anlaşmasının 27. maddesine ve Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Anlaşmasının 13. maddesine koydukları çekinceleri kaldırma konusunu gündeme almalarını talep eder.
7. ECRİ, Türk yetkililere Eğitimde Ayırımcılığa Karşı UNESCO Sözleşmesini, Avrupa Bölgesel ve Azınlık Dilleri Şartını ve Milli Azınlıkların Korunması Çerçeve Sözleşmesini, Yabancıların Yerel Düzeyde Kamu Hayatına Katılımı Sözleşmesini ve Milliyet Konusunda Avrupa Sözleşmesini imzalanıp onaylamalarını tavsiye eder.
8. ECRİ, Türk yetkililere Siber Suç Sözleşmesini ve bilişim sistemleri yoluyla gerçekleştirilen ırkçı ve yabancı düşmanı niteliğindeki eylemlerin cezalandırılmasına ilişkin Ek Protokolünü onaylamalarını tavsiye eder. ECRİ, Türk yetkililere Birleşmiş Milletlerin Tüm Göçmen İşçilerin ve Aile Fertlerinin Haklarının Korunmasına Dair Sözleşmesini onaylamalarını tavsiye eder.

Anayasal Hükümler ve Başka Temel Hükümler
9. İkinci raporunda ECRİ, geniş uygulama alanları itibariyle Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 13, 14, 26, 27 ve 28. maddelerinde öngörülen temel hak ve özgürlüklere yönelik kısıtlamaların, bireylerin etnik ve kültürel kimliklerini şiddete başvurmaksızın ifade etmelerini ciddi şekilde kısıtlamaya imkan tanıdığı konusundaki endişelerini dile getirmiştir.

10. Türkiye Cumhuriyeti Anayasa'sı, özellikle de temel hak ve özgürlükleri güçlendirmek amacıyla, Ekim 2001'de derinlemesine bir reformdan geçirilmiştir. 2004 yılında Anayasa'nın on maddesi daha değiştirilmiştir. Anayasal reformun yanı sıra, ağırlıklı olarak Anayasa'daki temel değişiklikleri yansıtmayı hedefleyen ve dolayısıyla temel hak ve özgürlükleri genişletmeye yönelik yedi yasal reform paketi Meclisten geçirilmiştir. ECRİ, Anayasa'nın temel hak ve özgürlükleri kısıtlayan 13 ve 14. maddelerinin, AİHS'in tariflerine daha yakın bir istikamette değiştirilmiş olmasını öğrenmekten memnuniyet duymuştur. Anayasa'nın ifade özgürlüğüne ilişkin 26. maddesi artık fikirlerini ifade edip yaymak için Türkçe dışında bir dilin kullanılmasını yasaklamamaktadır. Anayasa'nın basın özgürlüğüne ilişkin olan ve kanun tarafından yasaklanmış dillerde yayın yapılamayacağına ilişkin hükmü kaldırılmıştır. Söz konusu değişiklikler, Türkiye'de yaşayan tüm kişilerin etnik ve kültürel kimliklerinin ifadesi önündeki önemli bir engeli kaldırmıştır, bu da ECRI'yi memnun etmiştir.


 1  2  3  4  5  6  7  8  9  .. 13   




Mustafa Kemal'in Aşkı
Tarihin sır dolu aşkının bilinmeyen öyküsü.
Macar yazar Rezsö Szirmai'nin 1935'te yazdığı ve Prof.
Küresel ısınma
Amerikan, İngiliz ve Avustralyalı bilimadamları ortak bir raporla dünyanın 10 yıl sonra çevre felaketleri...
Irak seçimleri
Irak'ta ülkenin kaderini belirleyecek ilk ve en önemli adım atıldı, pazar günü genel seçim yapıldı. Ancak...
İstanbul depreme hazır mı?
İstanbul'da 7.5 şiddetinde deprem olduğunda oluşacak sosyal ve ekonomik riskler: Yaklaşık 70...
Meme kanseri
Günümüzde erken tanı sayesinde tedavi edilebilir hastalıklar grubuna giren meme kanseri, tüm gelişmelere...
Latife Hanım'ın sır mektupları
Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu, Atatürk'ün boşandığı eşi Latife Hanım'ın özel evrakının...
Dosya: "Duvara karşı"
Berlin Film Festivali 'Altın Ayı' ödülünü kazanan 'Duvara Karşı' filminin 30 yaşındaki yönetmeni Fatih Akın'ı...
Kurban Bayramınız kutlu olsun
20 -23 Ocak 2005 tarihleri arasında kutlayacağımız Kurban Bayramı sebebiyle bayram öncesi kurban satış...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu