kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
3 Mayıs 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Lüks marka ve iletişim danışmanlarından Özlem Güsar

Varlıklı tüketici krizde fakirliğin farkına varıp hayır alışverişine daldı

SİNAN ÖZEDİNCİK
SİNAN ÖZEDİNCİK
02.05.2009
Lüks marka ve iletişim danışmanlarından Özlem Güsar, krizle birlikte insanların lüks ile olan ilişkilerini yeniden gözden geçirdiklerini söyledi..
Krizle birlikte lüksü sorgulamaya başlayan tüketiciler ve onların isteklerine cevap vermeye çalışan lüks markaların çalışmaları sonucunda, lüks ciddi bir değişim geçiriyor. Bunu söyleyen Türkiye'nin önemli "Lüks Marka ve İletişim Danışman" larından Özlem Güsar; "Tüketiciler gitgide satın aldıkları ürünlerin çevreye veya bunları yapan işçilere zarar vermeden üretilmiş olmasını talep ediyorlar.

ÖZGÜNLÜK ÖNEMLİ
Zengin müşteriler harcamaya devam ediyorlar, ancak yeni çıkan ürünlerin peşinde sadece trendy diye koşulduğu dönem yerine, gerçek özgünlüğün önem kazanmaya başladığı dönem başlıyor. Ekonomik felç geçirdiğimiz bu dönemde yanlış yapmayı kimse göze alamıyor. Güsar'a göre; "İnsanlar daha az ama daha iyi ürünlerin peşinde koşarken, sosyal ve ekolojik anlamda uygun üretilmiş ürünler öne çıkmaya başlıyor.

BAĞIŞLAR AZALMADI
Bu anlamda kriz daha az tüketmeliyiz diyen çevrecilerin tezine destek verir gibi. Amerika'da en zenginler arasında Şubat 2009'da yapılan bir araştırma; Ekonomik kriz ve süregelen durgunluğa rağmen, varlıklı tüketiciler yaptıkları bağışları 2009 boyunca aynı seviyede tutmayı ümit ediyorlar." Şimdi, para kazanma hırsının yanında, "doğru yere harcamak" büyük önem taşımaya başlıyor. Varlıklı tüketiciler artık başarılarını mal varlıkları ve sahip oldukları şeylere veya evlerinin büyüklüğü veya arabaların markasına göre ölçmüyorlar. Hayattaki başarılarını, topluma neler sağladıkları ve dünyayı hepimiz için nasıl daha iyi bir yer haline getirebildikleri gibi yeni yöntemlerle ölçüyorlar.