kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Nisan 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Ünlü Ralph Lauren'den pahalıya satıyor, Robert De Niro'ya ürün veriyor

PINAR ÇELİK
25.04.2009
Eke Tekstil'in yarattığı Hamam markası Avrupa'da Hermes'ten sonra en pahalı ev tekstili markası oldu. Hamam müdavimlerinin başında ise Robert de Niro var..
Moulin Rouge kızlarından Fashion Diamond yatlarına kadar pek çok yerde ürünleri kullanıldı.
Heimtextile Fuarı'nda Dreamland alanına giren ilk Türk marka oldu. Robert de Niro'nun ilk önce evine sonra da New York'taki SPA'sına soktuğu tek marka olan Hamam şu sıralar devler liginde oynamanın keyfini yaşıyor. Denizli'de fason üretici olarak girdiği ev tekstili alanında Burberry, Ralph Lauren, Macy's gibi markalara üretim yaparken kendi markasını yaratan Eke Tekstil, Türk hamam kültürünü Avrupa ev tekstili pazarında Ralph Lauren, Hermes gibi dev markaların yanındaki corner'larda sergilemeye başladı bile. Şu sıralar Ukrayna'da mağaza Rusya'da ise 2009 Eylül'de Mall of Russia'da 3'üncü mağazasını açmak için hazırlık yapıyor.

HANTAL BORNOZDAN SIKILDILAR
"Biz bir şey yapmadan fısıltı gazetesi portföyümüz genişledi" diyen Eke Tekstil Genel Müdürü Özgür Usta, üç yıl önce Hamam'ı yeniden konumlandırdıklarını ve bu üç yıl içinde Avrupalı tüketicilerin beklentilerini araştırdıklarını söyledi.
Araştırma sonucunda Avrupalı kadınların hantal bornozlardan sıkıldığını, vücutlarını gösterecek ve antibakteriyel ürünleri istediklerine ulaştıklarını belirten Usta, koleksiyonu da buna göre belirlediklerini söyledi. Markayı bath & spa konsepti üzerine konumlandırdıklarını ifade eden Usta, en fazla ürün satışını ise İtalya ve Fransa'da gerçekleştirdiklerini söyledi.
2002'de dünya patentini aldıkları Hamam'ın 250'ye yakın satış noktası ve 30 ülkede satıldığını dile getiren Usta, 2007'de 300 bin dolar olan cirolarını 2008'de 3 milyon dolara çıkardıklarını, 2009 sonuna kadar da 5 milyon dolarlık ciro hedeflediklerini kaydetti. Banyo ürünlerinden sonra banyo aksesuarlarına da girdiklerini ifade eden Usta, şöyle konuştu: "Hamam deyince mağazaya gelen müşteri Hamam kültürüne dair her şeyi bulmak istiyor. Biz de bundan yola çıkarak havludan hamam tasına keyif yaparken içilen çay bardağından oryantal kozmetiğe kadar her şey olacak mağazalarda." Hamam marka danışmanı Zerrin Ekşioğlu ise özellikle yaz aylarında üst gelir grubunun ziyaret ettiği sahillerde corner'lar ile hedef kitlelerine ulaşmak istediklerini belirtti. Azerbaycan'a Step mağazaları içinde Düseldorf'a ise kendi mağazalarıyla girdiklerini belirten Ekşioğlu, Harrods'a Aziz Sarıyer Koleksiyonuyla girdiklerini söyledi.
Haberin fotoğrafları