kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Nisan 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

2001 krizinde satıyorlardı bu dönemde 4 jet aldılar

Olcay AYDİLEK
25.04.2009
Küresel şirketler harcamaları kısıp jetlerini elden çıkarırken, Türkiye'de ENKA, Fiba Holding DOYSA ve Tarkim Havayolları jet aldı. Başbakan Erdoğan için de yeni bir jet satın alındı..
Dünyayı kasıp kavuran ekonomik kriz, Türk işadamlarının milyon dolarlık özel jet merakını durduramadı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün kayıtlarına göre, krizin etkisini ciddi biçimde göstermeye başladığı son aylarda işadamlarının aldığı 4 yeni jetle, Türk tesciline iş jeti sayısı, 52'den 56'ya çıktı.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri, ekonomik kriz nedeniyle şu ana değin hiçbir iş adamının iş jetini satmadığını ya da tescilden düşürmediğini söyledi. Yetkililer, "Küresel ölçekte yaşanan ekonomik kriz, iş jetlerine olan talebi de vatandaşların uçma isteğini de etkilemedi. Bu sektörde, kriz yok diyoruz. Rakamlar ortada" görüşünü savundu.
2001 ekonomik krizi döneminde Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcılığı yapan Oktay Erdağı, 2001 krizinde hemen hemen bütün işadamlarının iş jetlerini sattığını belirterek, Bazı işadamlarının jetlerine de Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) el koydu. Örneğin, Cavit Çağlar'ın jetine TMSF el koydu" dedi.
Mevcut 260 uçak sayısının yılsonunda 330'a çıkmasının beklendiğini belirten Erdağı, "Krizle birlikte uçak fiyatları düştü. Uçak fiyatları hem kiralamada hem de satın almada yüzde 50 azaldı. Havayolu şirketleri, krizi fırsata çevirip, filolarını büyütüyor.
İşadamları da jet alıyor" dedi.