kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
24 Nisan 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Lobiye 9 milyon harcayıp 258 milyar doları kaptılar

23.04.2009
ABD hükümetinin kurtarma paketinden pay alabilmek için lobi faaliyetlerine 2009'un ilk üç ayında 9 milyon dolar harcayan 10 büyük şirket 258 milyar doları kaptı..
ABD hükümetinin 700 milyar dolarlık Sorunlu Varlıkları Kurtarma Programı'ndan (TARP) yararlanmak için dev şirketler 2009'un ilk çeyreğinde kıran kırana bir lobi faaliyeti yürüttü. ABD Senatosu'nun açıkladığı rapora göre kurtarma paketinden en büyük payı kapan 10 büyük şirket yardım almak için lobi faaliyetlerine 2009'un ilk üç ayında toplam 9 milyon dolardan fazla para harcadı. Lobi faaliyetleri için en fazla harcama yapan şirketlerin başında 2.8 milyon dolar ile iflası gündemde olan GM geliyor. Yaptığı lobi harcamalarının karşılığını 13.4 milyar dolar hazine yardımı ile alan GM'e 5 milyar dolarlık ek yardım da yolda.

AIG 1 MİLYON $ HARCADI
Dört kez kurtarılan ve Hazine ve ABD Merkez Bankası'ndan 180 milyar dolara yakın yardım alan ABD'li sigorta devi AIG (American International Group) hükümeti ikna etmek için 1 milyon dolardan fazla harcama yaptı. AIG, devlet yardımı aldıktan sonra yöneticilerine toplam 165 milyon dolar ikramiye dağıtmış, hükümetin baskısı sonucu paranın 50 milyon doları geri alınmıştı. AIG yöneticilerinin bir av partisinde de 86 bin dolar harcadıkları ortaya çıkmıştı. Citigroup'un da lobi faaliyeti için 1 milyon dolar, JP Morgan'ın ise 1.3 milyon dolar harcadığı öğrenildi. Lobi harcamaları sonucunda AIG toplam 180 milyar dolar kurtarma yardımı alırken, Citigroup 45 milyar dolar ve JP Morgan da 25 milyar doları kasasına koydu. ABD'nin Sorunlu Varlıklardan Kurtarma Programı'ndan 45 milyar dolarlık yardım alan Bank of America ise hükümet kanadını ikna etmek için 2009'un ilk çeyreğinde 660 bin dolarlık lobi harcaması yaptı. Şirketlerin son altı ayda yaptığı lobi harcamalarının 22 milyon doları aştığı tahmin ediliyor.