kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Nisan 2009, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

İndirime doymayan müşteri pazarlıkta tüccarı aratmadı

PINAR ÇELİK
07.04.2009
KDV indiriminin ilk haftasonu kendini mobilya kentlerine atan tüketiciler indirim üstüne indirim istedi. Firmalar ise müşterinin KDV indirimi talebini pazarlık payı olarak kullanmayı yeğledi, fiyatları esnetti..
KDV indiriminin Resmi Gazete'de yayımlanmasıyla birlikte yürürlüğe girmesini takip eden ilk haftasonu Anadolu ve Avrupa yakasındaki tüketici ve satıcının nabzını tutmak için Modoko ve Masko mobilya kentlerini ziyaret ettik. Evlenecek çiftlerin genel ziyaretçi profilini oluşturduğu mobilya kentlerinde tüketiciler fiyatlarda herhangi bir indirim yansıması olmadığını savunurken mağazalar ise KDV hariç olarak yaptığı satışlara gelen indirimin müşteri ziyaretlerinde ve satışlarda ciddi bir etki yaratmadığını ifade etti. İstikbal, Bellona, Doğtaş, Monel gibi markalı seri üretimci firmalar ise KDV indiriminden en mutlu olan taraftı. Evlenecek çiftlerin yorumu ise "zaten mobilya alacaktık, KDV indirimi bizi sevindirdi" oldu.

İNDİRİMİN SONU YOK
Markalar tarafında mağaza sorumlularının kafaları tüketiciye göre biraz daha karışıktı. Müşteri fatura istediği taktirde fiş verdiklerini ve KDV indirimini bu tip alışverişlere yansıttıklarını belirten Mağaza sorumlusu Nergis Taşkın "Ama müşteri fiş almayın indirim yapın deyince mecbur indirim yapıyoruz. Mesela şu an ürünlerimiz hali hazırda yüzde 40 indirimli ama mağazaya giren müşteri yüzde 40 indirimin üzerine bir de KDV indirimini istiyor" diyor. Tüketicinin indirim talebi ise bitmek bilmiyor Öz'e göre. Mağaza sahibi 'yapabileceğim indirim bu' deyince de şu öneriyi getiriyor: "Alacağım ürün 2 bin TL ama sen bin liralık fatura kes. Hem sen kazan hem ben. "

SATIŞA DEĞİL İMALATA YARADI
Modoko'da mağaza sahibi Mikail Öz ise müşterinin indirim talebine ürün satabilmek adına boyun eğmek zorunda kaldıklarını söylüyor. "Stoklarımızı eritmek adına yapabileceğimiz tüm indirimleri yapıyoruz. Satışlarda değil ama imalat noktasında KDV indirimi işimize çok yaradı. Elimde 300 bin TL'lik stok mal var ve ben bunlara yüzde 18 değil yüzde 8 KDV ödeyeceğim. Rahat bir nefes aldık diyebilirim" diye konuşuyor Öz.