kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
30 Mart 2009, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
YAVUZ DONAT

Strateji

Ne seçimdi ama!.. Son olaya (helikopter kazası) kadar, yerel değil de "genel seçim" havasına girilmişti.
Nüfusu 3 bin olan beldede de, 3 milyonluk kentte de "yerel sorunlar" ikinci plana itildi.
"İş" iktidarmuhalefet "hesaplaşmasına" döküldü.
Hiçbir seçimde medya, bu seçimdeki kadar "birkaç noktaya" odaklanmamıştı.
Gözler "İstanbul'a çevrildi."
Ankara'yla İzmir konuşuldu.
Gazeteler-TV'ler "Diyarbakır'a kitlendi."
Diyarbakır'da kimlik siyaseti hizmet siyasetinin önüne geçti.
* Ocağa ateş düşmüş, ekonomi geri geri gidiyor.
* İşsizlik artıyor.
* Fabrikalar kapanıyor.

Tayyip Bey "kendi stratejisini" dikkatle uyguladı.
1. CHP'ye ve Deniz Baykal'a "yüklendi babam yüklendi."
2. Ve "bir medya grubunu" açıktan "hedef" haline getirdi.
3. Böylelikle "krizin, diğer konuların" tartışılmasını engelledi.
Muhalefet "gündem belirleyemedi."
Tayyip Bey'in gündeminin "peşine takıldı, kaldı."
"Başbakan'a laf yetiştirmekle" uğraştı.
Sonuç:
* Tayyip Bey'in "taktiği" tuttu... Seçimde "asıl sorunlar... Ekonomi... İşsizlik" gündeme gelemedi.
* Başbakan "bir medya grubuna" vurdu ama... Muhalefet o medya grubunu "açıktan, yüksek sesle" savunmadı... Böylece Tayyip Bey "gol atmış sayıldı."
* Muhalefet "vizesiz Avrupa" gibi, "eğitim" gibi, "tırmanan işsizlik" gibi konuları meydanlara taşıma konusunda "ön hazırlık" sahibi değildi.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

Ayrıntılar için lütfen tıklayın