kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Mart 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Metro, balık alırken dalga sesiyle müşteriyi tavlayacak

TİMUR SIRT
25.03.2009
Akıllı tartı, şarap tadım ve ses teknolojilerini kullanan Metro, Real hiparmarketlerinde müşteriyi tavlamak için atmosferle oynayacak. Markette balık reyonundan geçerken dalga sesi gelecek..
Mürkiye pazarında 10. yılına giren Sabanetro teknolojiyi kullanarak müşterileri mağaza içinde yaratacağı çekici ortamla alışveriş yaptıracak. Balık reyonunda okyanus dalgaları ve baharat kokuları, bisiklet reyonun kuş sesleri çekici ortam yaratacak. Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan Fulya Mağazasını Mayıs, Haziran gibi açmayı planladıklarını belirterek "Geleceğin mağazasının ilk örneğini Fulya'da açılacak. Balık reyonunda okyanus efekti yaratacak ses ve koku yaratacağız. Akıllı tartılar sebze ve meyveleri tanıyarak tartım işlemini yapacak" diye konuştu. Fulya mağazasında ilk kez şarap tadım bölümü ve Suşi gibi farklı zevklere hitap edecek bölümlerin bulunacağını belirten Özerkan "Geleceğin mağaza teknolojilerinin bir kısmını Fulya'da açtığımız mağazaya taşıyacağız. Akıllı tartı üzerine koyduğunuz sebze veya meyveyi tanıyacak bu tartılar müşterinin işini kolaylaştıracak. Kendi kendine ödeme sistemleri Türkiye için henüz erken, Almanya'da da deneme aşamasında" dedi.

BİN KİŞİ İŞE ALINACAK
2009 yılında bin kişi daha istihdam etmeyi planladıklarını söyledi. İstanbul'un daha fazla hipermarket yatırımı için uygun olduğunu belirten Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, "Mayıs, Haziran aylarında şehir merkezindeki ilk mağazamızı Fulya'da açıyoruz. 2009 yılı sonuna kadar 3 mağaza daha açıp 1000 kişi istihdam edeceğiz. İhracata da destek olmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

KİLİSELER 'MÜŞTERİ' KAPTIRMIYOR
Hipermarketlerin hafta içi açık olması ve şehir merkezinde olmasıyla ilgili sorun olduğunu düşünmediklerini belirten Özerkan Avrupa'da pazar günleri kapalı olmasının temel sebebinin kiliselerin güçlü olmasından kaynaklandığını vurguladı. Özerkan sözlerine şöyle devam etti: "Avrupa'da kiliseler oldukça güçlü. İnsanların kiliseye gelmesini sağlamak için pazar günleri hipermarketler kapanıyor. Yani bir anlamda 'müşterilerini' mağazalara kaptırmak istemiyorlar..