kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Mart 2009, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
HAŞMET BABAOĞLU

Nedir bu "Amansız ol" saçmalığı!

Türk Milli Takımı'nın sponsor firmayla birlikte yaptıkları yeni reklamı izlediniz mi? "Amansız ol" deniyor hani reklamda...
Milli futbolcularımızın amansız olması isteniyor.
Sanki İspanya'yla maça değil savaşa gidiliyor.
Mesaj yanlış, içerik kötü...
Bu nasıl iştir, ne saçmalıktır arkadaşlar?
"Amansız olmak" ne anlama geliyor, ilk önce o tanımlanıyor reklamda.
Baştan aşağı yanlış, baştan aşağı yanıltıcı biçimde...
Reklam diyor ki...
Amansız demek, inatçı demek, sürekli demek...
Reklam diyor ki...
Amansız demek, gururuna sarılmak demek...
Reklam diyor ki...
Amansız, rakibine diz çökmez...
Amansız, acıyı yener...
Amansız, kendini feda eder..
Amansız, asla pes etmez...
Amansız, kanının son damlasına kadar savaşır...
Amansız ol!
Hepimiz "amansız"ın böyle bir şey olmadığını biliyoruz. Atalarımızdan ve aklımızdan; bilgimizden görgümüzden biliyoruz.
Ama haydi örneği sözlüklerden verelim.
Şu anda elimizdeki en iyi Türkçe sözlük saydığım Ötüken Türkçe Sözlük'e bakalım, en iyisi...
Sözlük diyor ki..
Amansız demek, öldürücü demek...
Amansız demek, affetmeyen, rahat huzur vermeyen demek...
Amansız demek, mahveden, bozan, halden anlamayan demek...
Ve..
Amansız demek, zalim demek...
Bir de TDK sözlüğüne bakalım.
Amansız demek, acımasız ve cana kıyıcı demek...
Futbol mu oynayacağız, yoksa kılıcımız karşısında "aman" dileyecek olan düşmana bile acımasız davranacak kadar şiddetli bir savaşa gireceğiz?
Bir de reklam boyunca bütün bunları futbolcularına önerip "amansız ol" diyen kişi teknik direktörümüz Fatih Terim.
Fatih Hoca..
Hani o feci İsviçre maçının yanlışlarını ve futbola uymayan gerilim yaratıcı taktiklerini geride bırakmıştık?
Başkan Mahmut Özgener...
Bu reklamı gördünüz, onayladınız mı? Eğer öyleyse, hangi mantıkla onayladınız?
Reklamın görüntü diline laf yok!
Ama görüntülerin içeriği de insanı derinden yaralayacak kadar kültürel defolara sahip..
Bizler öyle bir kültürden geliyoruz ki...
İlle de savaş dili kullanılacaksa..
Bunun hayvanların içgüdüsel davranışları, avlanmaları ve kavgalarıyla özdeşleştirilmesi hiç yakışık almıyor.
Bizim için "kanının son damlasına kadar savaşmak" denen şeyin köpek balığının veya bizonun saldırganlığıyla uzak yakın ilişkisi yoktur.
Kanının son damlasına kadar savaşmak saldırmak değil, direnmektir bizim için.
Ve tümüyle metafizik bir özelliktir.
Tabii bir yandan esspresso'sunu yudumlarken bir yandan da fikir yumurtlamak durumundaki reklam yazarı, belli ki hiç umursamamış bunları...
Ama ben bu reklamı her seyredişimde umursuyor ve öfkeleniyorum.
Bu kadar mı yanlış mesajlar verilir!
Onu da geçin...
Küçük çocuklara bazı önemli duygular bu kadar mı olumsuz biçimde aktarılır!
Yazık!


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

Ayrıntılar için lütfen tıklayın