kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
8 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Ankara-İstanbul tren hattına operasyon

Giriş Saati : 08.03.2009 12:04
Güncelleme : 08.03.2009 22:18
Yeni Haber
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde, Sapanca yakınlarındaki Doğançay'dan Söğütlüçeşme'ye uzanacak, mevcut hattın kuzeyinde yeni bir alternatif hat yapılacak.

TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin Eskişehir-İstanbul bölümünde ilk kazmanın gelecek hafta vurulması planlanıyor. TCDD, altyapı ve üstyapı inşaatlarının tamamlanmasının ardından, İstanbul-Eskişehir hızlı tren hattını da işletmeye açmayı hedefliyor.

Ankara-İstanbul arasında yoğun hızlı tren işletmeciliği yapılacağını dikkate alan TCDD, geometrisi olan ve yoğun yapılaşma nedeniyle hızlı tren hattı yapılamayan Köseköy-Haydarpaşa arasını rehabilite edecek. 36,2 kilometresi çift hat, 19,8 kilometresi ise 3 hat olarak yeniden inşa edilecek Köseköy-Gebze arasındaki konvansiyonel hatta, hızlı tren saatte 160 kilometre hıza ulaşabilecek.

Gebze-Haydarpaşa arasındaki 44 kilometrelik çift hat, Marmaray Projesi kapsamında tamamen sökülüp, metro standartlarında 3 hat olarak inşa edilecek.

25 DAKİKA KISALACAK

Rehabilite edilmesine rağmen Ankara-İstanbul hızlı treninin Doğançay'dan sonra yavaşlayacağına dikkati çeken TCDD yetkilileri, Köseköy-Gebze hattına alternatif ''Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi'' adını verdikleri yeni güzergah için 6 ay içinde proje ihalesine çıkılacağını belirtiyor.

Yapımı devam eden hızlı tren hattı ile Ankara-İstanbul arasının 3 saat 10 dakikada alınacağını ifade eden yetkililer, ''Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi'' ile bu sürenin 2 saat 45 dakikaya indirilmesinin amaçlandığını vurguladı.

Doğançay'dan başlayacak yeni koridorun Söğütlüçeşme'de Marmaray'a bağlanması ve hattın altyapı geometrisinin saatte 450 kilometre hıza uygun olarak yapılması hedefleniyor.

(AA)