kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Mart 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme 24 dakika

SABAH İNTERNET
Giriş Saati : 02.03.2009 14:33
Güncelleme : 02.03.2009 22:39
Yeni Haber
Metrobüs, Zincirlikuyu'dan Söğütlüçeşme'ye 24 dakikada ulaşacak.

Avcılar Zincirlikuyu Metrobüs hattından sonra Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da hizmete giriyor. Gece gündüz yapılan çalışmalarla Metrobüs hattı söz verilen tarihten önce bitirildi.

150 günde inşa edilen Metrobüs yolu, Zincirlikuyu- Söğütlüleşme arasına 24 dakikada alacak. 11 kilometre olan yolda Boğaz köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek. Metrobüs Boğaz köprüsünü ortalama 7 dakikada geçecek. Metrobüs Zincirlikuyu'dan Köprü girişine geldiğinde normal trafiğe katılacak. Anadolu yakasında Köprü çıkışında ise yeni inşa edilen alt tünelden geçerek yolun ortasındaki Metrobüs yoluna girecek.

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 7 istasyon olacak. Zincirlikuyu-Boğaz Köprüsü.- Burhaniye Mahallesi-Altunizade-Acıbadem-Uzunçayır- Hasanpaşa -Söğütlüçeşme. Vatandaşlara Söğütlüçeşme de Banliyö trenine Hasanpaşa istasyonundan ise Salı Pazarına ulaşabilecekler. Yeni hatta günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor. İETT boğaz geçişlerinde yeni düzenleme yapılacak.

Metrobüs İstanbul ulaşımında Avrupa ve Anadolu yakasını birbirine bağladığı gibi Anadolu yakasında kilit noktalara aktarma imkanı da sağlayacak.

Metrobüs daha önce Avcılar-Topkapı, daha sonra ise Topkapı-Zincirlikuyu hattı yapılmıştı.

Metrobüs Avcılar-Zincirlikuyu hattında günde ortalama 510-540 bin yolcu taşınıyor.Tüm hatta 300 otobüs hizmet verecek ve araçlar 2 dakikada bir sefere çıkacak. Zincirlikuyu-Sögütlüçeşme hattında ise günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor.

I. Etap; Topkapı-Avcılar

* 14 İstasyon 19 istasyon
* Eylül 2007 tarihinde hizmete açıldı.

Maliyeti: 156.000.000,00 YTL

Bu maliyet; Metrobüs hattının yapılması, yan yolların yapılması, D-100 Karayolunun düzenlenmesi, ek köprülerin yapılması, kavşakların düzenlenmesi, yaya üstgeçitlerinin yapılması, aydınlatma, peyzaj, altyapı tesislerinin yapılması ve durakların yapılması.

Bu projeyle, Topkapı-Çobançeşme arası D-100 Karayolu 4 şeride çıkartılmış, ayrıca anayolun her iki yönünde de çift şeritli iki yanyol yapılmıştır. 4 şeritli anayolun 3 şeridi normal araçlara, 1 şeridi transit otobüslere (metrobus) yöneliktir.

Genişleyecek yol platformundan dolayı mevcut kavşaklar, anayolun orta kısmında yapılacak metrobus hattı ve duraklarına ulaşım için, mevcut yaya üstgeçitleri yeniden yapılandırılarak, mevcut D-100 Karayolunun kullanım alanı ve trafik taşıma potansiyeli artırılmış, kavşaklarda ve duraklarda oluşan yığılmalar önlenmiştir.Proje kapsamındaki işlerin tamamlanırken, mevcut kavşaklar yapılan genişletme çalışmalarına uygun hale getirilmiş, yaya üst geçitleri yeniden yapılandırılmıştır.

II. Etap; Topkapı-Zincirlikuyu Kavşağı

* 8 Eylül 2008'de hizmete alınan hattın ihalesi
* 10.3 km, 11 adet istasyon bulunuyor.

Maliyet: 120 milyon TL

III. Etap; Zincirlikuyu Kavşağı-Söğütlüçeşme

* 11 km, 7 istasyon
* Hatta 7 altgeçit, 5 köprü, 3 adet viyadük inşa edildi.
* 20 km metrobüs halatlı bariyer, 20 km çelik bariyer yapıldı.
* 4.000 m3 metrobüs kaplama betonu dökülmüş, 15.000 ton metrobüse özel mastik asfalt, 100.000m 3 yol dolgu malzemesi kullanıldı.

Maliyeti: 90.000.000 TL

20 YENİ METROBÜS ARACI HİZMETE GİRİYOR

Metrobüs hattının 3. etabıyla daha önce alınan ve her birinin yapımı 8 ay süren 10 metrobüs aracı da hizmete girecek. Saatte 60 kilometre hız yapabilen metrobüsler, 230 yolcu kapasiteli. Çevre dostu metrobüsler, 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta tasarruf sağlayacak.

Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan "Flight Directory" benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor.

Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor. Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik, araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor. Metrobüsler, pahalı altyapı yatırımına gerek duyulmadığı için raylı sistemler ve metroya karşı ciddi bir alternatif oluşturuyor.