kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Şubat 2009, Çarşamba
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
SAİT GÜRSOY

Katsayı meselesi başka bir bahara kaldı

Biliyorsunuz, geçtiğimiz hafta Yükseköğretim Kurulu (YÖK), meslek liselilerin beklentilerinin aksine ÖSS'de herhangi bir değişiklik yapmazken, üniversiteye girişte iki aşamalı sınav kararı aldı. YÖK'ün bir yıldır 2009 ÖSS'de katsayılarda değişiklik yapılacağına dair açıklamalarına rağmen Genel Kurul'dan bu yönde bir karar çıkmadı. Bu durumda meslek liselilerin 10 yıldır mağduriyetine neden olan katsayı ve alan uygulaması bu yılki ÖSS'de de aynen devam edecek. Meslek liseliler açısından madalyonun bu yüzünden baktığınızda tablo oldukça olumsuz gözüküyor. Bence de haklılar. Meslek lisesi öğrencilerine yapılan uygulamaya katılmıyorum. Büyük haksızlık olarak görüyorum. İnsanların eğitim özgürlüğünün olması gerekiyor. Genç 12, 13 yaşlarında ilgi, istek, yeteneklerini ve kendini tanıyamıyor. Ancak ailelerinin ekonomik durumlarından dolayı kısa yoldan meslek sahibi olması düşüncesiyle bu meslek liselerine gönderiliyor. Ailelerin yönlendirmesiyle o meslek liselerine giden gençlerin, belli bir yaşa geldiği zaman tercihi değişebiliyor. Ancak o gence istediği bölümde okuma hakkı vermediğimiz takdirde, bu defa ailesiyle karşı karşıya geliyor. Genç, istemediği halde okuduğu o meslek dalında hayat biçimini zorla belirlemiş oluyor. Çocuklarımızın gittiği okulun türü ne olursa olsun, bunlar bizim çocuklarımız. Mutlu olacakları geleceği sunmak ve bu çocukları kazanmak bizim görevimiz.
Türkiye'nin okul türlerinin yüzde 35'ini meslek liseleri oluşturuyor. Bunun sadece yüzde 4'ü imam hatip liseleri. Bu tür liselerde okuyan gençler sınavlarda sorulan kültür derslerini görmedikleri için zaten yeterince başarılı olamıyor. Bir de ağırlıklı ortaöğretim başarı puanından bu çocuklara bir darbe daha vurmanın ne anlamı var? Tamam, amaç öğrencileri kendi alanlarına yönlendirme. Bu düşünceye, ülkemizin kaliteli ara elemana ihtiyacından dolayı tüm kalbimle katılıyorum. Ancak bu öğrenciler merkezi yerleştirmede kendi alanları dışındaki fakülteleri tercih ettiklerinde, ağırlıklı ortaöğretim puanları düşük katsayısıyla değerlendiriliyor. Üniversiteye giriş sisteminde kullanılan katsayılar neredeyse onlara "Siz fakülteleri kazanmayın" mesajını veriyor. Artı şu noktayı kesinlikle atlamayalım. Üniversiteye giriş bir sıralama sınavı. Kim kimden daha çok net yaparsa,onun kazanacağı bir sınav. Ancak meslek liseliler müfredatlarından dolayı soruların çıktığı zorunlu dersleri az görüyor. Kısacası bu mağdur gençler bir taraftan puan, bir taraftan bilgi kaybıyla iki cendere arasında sıkışıyor ve eziliyor. Eğitim sistemimizin içerisinde bu gençlere yapılan haksızlık değil de nedir?
YÖK Kanunu'nda, 2010'da düşünülen yükseköğretime geçişte, farklı katsayılarla ilgili ifadeler yer alıyor. Bu doğrultuda kanun değişikliği olmazsa, düşünülen sistemde de katsayılar bulunacak. Ancak mevcut sistemdeki katsayıların oranı değiştirilecek. Kısacası makas daraltılacak. Böylece meslek liselilerine alan dışı tercihlerinde uygulanan farklı katsayı sistemi kendiliğinden sona erecek. Meslek lisesi mezunları, genel lise mezunları gibi tüm fakültelerde okuma hakkına kavuşacak.
Meslek liselerinin eğitim düzeyi, genel liselere nazaran daha düşük olduğu için katsayı eşitliği de yeterli olmayabilir. Bu yüzden fakültelerin kontenjanlarının bir bölümü meslek liselerine ayrılabilir. Örneğin A fakültesinde kontenjan 30 kişi ise, bunun 5 kişilik kontenjanı meslek liselerinin olabilir. YÖK'ün değerli yöneticilerine sesleniyorum; katsayı değişikliği için artık zaman azlığı mazeretiniz yok. 2010 üniversiteye girişte lütfen doğru olanı yapın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

Ayrıntılar için lütfen tıklayın