kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Şubat 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Türk halkı çekirdek ve fıstık seviyor

02.02.2009
Tuzlu çerez denilince akla cipsten önce kuruyemiş gelir. Toplam 2.5 milyar dolarlık pazarda 600 bin ton kuruyemiş tüketiliyor. En fazla tüketilen ürün ise tahmin edileceği üzere çekirdek. Ancak bu sadece çekirdeğe özel bir durum. Çünkü tüketici ekonominin düzgün gittiği dönemlerde badem, kaju, ceviz gibi ürünlere talebi artırırken krizde ayçekirdeği, leblebi ve iç yerfıstığı gibi daha ekonomik çeşitlere yöneliyor. Ancak sonuçta, atıştırmalık sektöründe ürün tercihleri yer değiştirse de bir şekilde sirkülasyon devam ediyor. Krize rağmen yılbaşında bekledikleri tüketimin gerçekleşmesinden memnun olan paketli kuruyemiş firmaları 2009'dan da umutlu görünüyor.

Tadım Kuruyemiş Pazarlama Müdürü Oğuz Akyıldız
Türkiye, dünyada kişi başı kuruyemiş tüketiminin en yüksek olduğu ülke çünkü Türk beslenme kültürü içinde özel bir yere sahip. Pazarda satış, ciro ve üretim mahsüle bağlı. Üründeki en büyük katma değer tazelik. Bu nedenle biz stok bulundurmuyoruz. Bu yıl da geçen yılki büyümemizi sürdürmeyi öngörüyoruz.

Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi
2008'de 15 milyon dolar ciro yaptık. Şu an ayda 1 milyon 800 bin adet civarında bir üretim ve satışımız var. Tüketim azalmadı. 2009'da üretime yönelik değil ama tanıtım, reklam ve pazarlamaya yönelik yatırımlarımız olacak. Bu çalışmalarımızın da, ciromuzun yaklaşık yüzde 8 - 10'unu bulabileceğini düşünüyoruz.

Peyman Kuruyemiş CEO'su Ayhan Güneş
Peyman olarak, 2008'de, 2007'ye göre 3. çeyrekte ciro artışımız yüzde 56 olarak gerçekleşti. Satışımızın tonaj olarak yüzde 45'ini ayçekirdeği oluşturuyor. Biz de diğer ürünlerin tüketimini artırmak için karışık ürünleri piyasaya sunuyoruz. Krizde tüketim pahalıdan ekonomik olanlara kaysa da tüketici kuruyemiş satın almayı sürdürüyor.